دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
توزیع کتاب و کتابچه‌های موضوعی بین معتکفان زنجانی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در 40 مسجد زنجان گفت: به منظور ترویج فرهنگ مطالعه کتابچه موضوعی اعتکاف بین معتکفان توزیع می‌شود.

بهزاد طارمی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم اعتکاف سال 1401 در 40 مسجد استان زنجان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی به عمل آمده برای حضور 6 هزار معتکف در این مراسم معنوی بیان کرد: با توجه به تعطیلی مراسم اعتکاف طی دو سال گذشته به علت کرونا، پیش‌بینی می‌کنیم، استقبال خوبی از این مراسم به عمل آید.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: برگزاری حلقه‌های معرفت، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی‌خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات « بیانیه گام دوم انقلاب»، «جهاد تبیین» ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم معنوی است.

طارمی با بیان اینکه ایام اعتکاف فرصتی بی‌نظیر برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کتاب‌های مفید در بین معتکفان است، افزود: تلاش می‌شود در این ایام، با اجرای برنامه‌های  فرهنگی متنوع و ترویج فرهنگ کتابخوانی، این مهم محقق شود.

وی به اهمیت کتاب و کتابخوانی و فراگیری علم و دانش از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: کتاب و کتابچه‌های موضوعی درباره اعتکاف و جایگاه آن در جامعه اسلامی برای گروه سنی نوجوان، جوان و بزرگسال بین معتکفین توزیع خواهد شد. دین مبین اسلام تک بُعدی نیست بلکه همه ابعاد فردی، اجتماعی و ... انسان را در نظر گرفته است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم نیز خبر داد و افزود: این برنامه نیز با حضور قاریان برجسته استانی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها