شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن 1402 تقویت می‌شود

معاون قرآن و عترت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بخش بین‌الملل سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: تقویت بُعد بین‌المللی نمایشگاه از سیاست‌های این دوره خواهد بود.

علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه در چهارمین محفل استانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره تاریخ برگزاری سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: براساس برنامه‌ریزی اولیه و تصویب شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه به ریاست وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، سی‌اُمین دوره نمایشگاه قرآن 12 فروردین 1402 در ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.

وی درباره تقویت بعد بین‌المللی نمایشگاه قرآن گفت: امسال یکی از سیاست‌های نمایشگاه این است که مساله بین‌المللی بودن نمایشگاه به شکل جدی‌تری پیگیری شود و بتوانیم جمع قابل‌ توجهی از مهمانان کشورهای مختلف در حوزه‌های مختلف تفسیر قرآن، پژوهش‌های قرآنی، آموزش‌های قرآنی، مدل‌های موسسات مردمی قرآنی در سطح دنیای اسلام در نمایشگاه حضور داشته باشند.


معاف ادامه داد: با رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف و برگزاری نشست‌های وبیناری  با ۲۱ کشور امیدواریم شاهد ارائه برنامه و آثار جدید و حضور شخصیت‌های جدید در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن باشیم.


معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت این معاونت از موسسات قرآنی استانی و ناشران دینی گفت: حمایت‌ها شامل دو بخش هستند؛  بخش اول ازسوی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در قالب جدول 17 که ردیف‌های حمایت از استان‌ها است تعریف شده و بخش دوم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت، در قالب بسته‌های حمایتی از موسسات با توجه به آسیب‌هایی که از کرونا متحمل شدند پیگیری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها