پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
می‌خواهم تاجر شوم!

ترنم رزاقی، شایسته تقدیر بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش ملی نوجوانان می‌گوید: در آینده می‌خواهم تاجر شوم و به نظرم قصه کمک می‌کند تاجر بهتری بشوم.

ترنم رزاقی، شایسته تقدیر بخش نوجوان بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به فعالیت خود در کانون پرورش فکری گفت: از 7 سالگی عضو کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم شدم و اکنون 5 سال است در کانون شماره 2 مشغول فعالیت قصه‌گویی هستم.

وی ادامه داد: قبلا در چند جشنواره شرکت کرده بودم اما نخستین‌بار  است که در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرگت می‌کردم. از زمانی که مرحله انتخاب را پشت‌سر گذاشتم شروع به تمرین کردم و برای این جشنواره قصه «پادشاه زینگو» را که خودم نوشته‌ام، انتخاب کردم.
 
رزاقی اضافه کرد: قصه‌گویی موجب شد بتوانم در همه زمینه‌ها بهتر بنویسم و علاوه بر آن بهتر صحبت کنم. از دیگر مزایای قصه‌گویی این بود که یاد گرفتم برخورد اجتماعی بهتری داشته باشم و با اطرافیان ارتباط موثری بگیرم.
 
برگزیده بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بیان کرد: وقتی خانواده متوجه شدند که می‌توانم قصه بنویسم آن‌ها به‌عنوان نخستین مشوقانم برای قصه نوشتن کمک کردند که در این مسیر قرار بگیرم. از مربی زحمت‌کش و دلسوزم خانم ایمانه خلیلی هم متشکرم؛ چرا‌که خودم را مدیون ایشان می‌دانم.
 
 
این نوجوان قصه‌گو گفت: در قصه ماجرا وجود دارد و این موضوع برای من جذاب است، ضمن اینکه قصه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. وقتی وارد ماجراهای قصه می‌شوم، تا انتها پیگیر ماجرا می‌شوم که چه خواهد شد.
 
عضو کتابخانه کانون پرورش فکری استان قم به اهمیت قصه‌گویی اشاره کرد و افزود: در آینده می‌خواهم تاجر شوم، به نظرم قصه کمک می‌کند تاجر بهتری بشوم؛ بنابراین به دوستان نوجوان خودم توصیه می‌کنم اگر می‌خواهند در هر زمینه‌ای موفق باشند به کتاب و قصه روی بیاورند و با عضویت در کتابخانه کانون این فرصت را برای خود فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها