سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
مشکلی در تامین کاغذ بازار نداریم

به گفته رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا، با توجه به بازار گرم فعالان حوزه چاپ و نشر طی دو ماه پایانی سال و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تامین کاغذ مورد نیاز ناشران، مشکلی در زمینه تامین کاغذ بازار وجود ندارد.

حمید نیکدل، رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به وضعیت بازار کاغذ و مقوا، عنوان کرد: سه ماه پایانی سال، معمولا فصل کار هم‌صنفی‌های  است و احتمال می‌رود نوسانی طی هفته‌های اخیر به دلیل سفارش و تولید سررسید و تقویم رومیزی، بازار در این بخش با رونق همراه باشد.
 
وی افزود: این روزها بازار کاغذ متعادل است و اگرچه بین پنج تا هشت درصد در برخی وزن‌ها و حوزه‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو هستیم اما به دلیل نوسانات نرخ ارز این موضوع طبیعی است؛ زیرا بخش عمده کاغذهای مورد نیاز بازار وارداتی است.
 
نیکدل با بیان اینکه نیاز کشور در زمینه کاغذ تامین است، گفت: طی ماه‌های اخیر، تُجار، کاغذهای مورد نیاز را به بازار وارد کرده‌اند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام نیز در این زمینه همکاری خوبی دارد و با توزیع کاغذ مورد نیاز ناشران به ثبات بازار کمک می‌کند.
 
وی ادامه داد: قرار است بار کاغذ مورد نیاز کشور طی هفته‌های آتی به کشور وارد شود تا فعالان حوزه چاپ و نشر در بخش‌های مختلف بتوانند با استفاده از موجودی بازار به کسب و کار خود بپردازند.
 
نیکدل با اشاره به مقدمات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران 1402، ادامه داد: بخش عمده کاغذهایی که وارد می‌شود می‌تواند در بخش نشر استفاده شود؛ بنابراین ناشران نگرانی از بابت انتشار کتاب‌هایشان برای نمایشگاه نداشته باشند.
 
وی همچنین بر لزوم حمایت از تاجران برای ورود کاغذ به کشور، گفت: تحصیص ارز به موقع به تاجران و همکاری برای تامین ارز مورد نظر آن‌ها کمک زیادی به آرامش و ثبات بازار کاغذ می‌کند، با توجه به اینکه بخش عمده کاغذ مورد نیاز کشور وارداتی است، حمایت‌های دولتی از تجار به تنظیم بازار کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها