سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
باغ موزه دفاع مقدس لرستان بهار 1402 افتتاح می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار لرستان، با اشاره به اینکه پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان از طرح‌های ملی است گفت: باغ موزه از لحاظ فیزیکی 99 درصد پیشرفت دارد و خرداد ماه 1402 همزمان با 4 استان دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، سرهنگ محسن رشیدی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان دوشنبه‌(3‌بهمن) در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت باغ موزه دفاع مقدس لرستان گفت: باغ موزه دفاع مقدس  لرستان سال 1390  عملیات اجرایی آن شروع شد و با افت و خیزهایی که درباره تامین اعتبار داشت، سال 99 در خطر تعطیلی قرار گرفت.

رشیدی با اشاره به سفر استانی ریاست محترم جمهور به استان افزود: با سفر استانی رئیس جمهور و در نظر گرفتن 25 میلیارد تومان اعتبار، تکمیل این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه این مجموعه از لحاظ فیزیکی پیشرفت 99 درصدی دارد، افزود: باغ موزه دفاع مقدس از مجموعه‌های منحصر‌به فرد و دارای استانداردهای موزه‌ای است. 

رشیدی با اشاره به برگزاری جلسه اخیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: در این جلسه نیز درباره ایجاد معبری از موزه دفاع مقدس به منطقه گردشگری «کیو» بحث و تبادل نظر شد؛ بنابراین امیدواریم این مجموعه به یک مجموعه فرهنگی، معنوی، تفریحی و گردشگری تبدیل شود.

مدیرکل بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس لرستان از طرح‌های ملی است بیان کرد: پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان از نظر فیزیکی و سازه‌ای تکمیل و آماده افتتاح است و خردادماه 1402 همزمان با 4 استان دیگر به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور به  بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه برای جمع‌آوری اسناد و مستندات و تکمیل بخش محتوایی همه دستگاه‌ها و کسانی که در دفاع مقدس نقش‌آفرینی داشته‌اند باید همکاری داشته باشند افزود: یک پنجم شهدای استان لرستان متعلق به آموزش و پرورش استان است، دانش‌آموزان امروزی باید با دلاورمردی‌های شهدا باید آشنا شوند.

رشیدی با بیان اینکه رزمندگان لرستان با توجه به استعداد و توانی که داشتند در همه جای جبهه و جنگ حضوری فعال داشته‌اند و مختص به تیپ خاصی نبوده‌اند افزود: در عملیات «فتح‌المبین» که مقام معظم رهبری شخصا حضور داشتند رزم لرها را دیده‌اند. رزم لرها در کردستان، در جبهه‌های میانی، شمالغرب، نقش رزمندگان لر در 411 بروجرد که توانستند پل‌هایی برای رزمندگان ایجاد کنند باید دیده شود این موزه باید آمیزه‌ای از تمام این مولفه‌ها باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با تاکید بر اینکه نویسندگان و هنرمندان باید نقش رزمندگان و نقش‌آفرینی شهدا در هشت سال دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنند افزود: اهمیت این امر این است که این رزمندگان نگذاشتند وجبی از خاک ایران اشغال شود.

وی مشارکت اداره کل در طرح نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت» را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای 5 ساله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سراسر کشور به نمایش گذاشته شد و با توجه به روند مثبتی که از لحاظ چاپ کتاب و موشن‌گرافی و مستندها داشتیم، مشارکت خوبی داشتیم. اگر ضعف‌هایی وجود داشت امیدواریم آن‌ها را برطرف کنیم که در نمایشگاه‌های آینده قدرت‌مند تر حاضر شویم.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها