جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
80 درصد واحدهای اتحادیه چاپخانه‌داران اجاره‌نشین هستند

رئیس اتحادیه چاپخانه‌‌داران استان زنجان با اشاره به مشکلات مالی واحدهای زیرنظر اتحادیه چاپخانه‌داران در حوزه مالیات گفت: 80 درصد واحدهای زیر نظر اتحادیه چاپخانه‌داران اجاره‌نشین هستند.

حسین ندرلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان با اشاره به اینکه اتحادیه چاپخانه‌داران 250 عضو فعال دارد، اظهار کرد: اعضای این اتحادیه شامل واحدهای لیتوگرافی، صحافی، جعبه‌سازی، فروشندگان کارت دعوت، مُهرسازی و چاپ سیلک، افست، دیجیتال، بنر، دفاتر فنی خدمات چاپی هستند.

وی با اشاره به اینکه چاپخانه‌داران و سایر رسته‌های فعال زیرنظر این اتحادیه در واقع یکی از قطب‌های فرهنگ استان هستند، افزود: اغلب اعضای این اتحادیه اجاره‎نشین هستند و اتفاقاتی که در کرونا افتاد، موجب بدتر شدن وضعیت چاپخانه‌داران شد.

ندرلو با بیان اینکه اعضای اتحادیه چاپخانه‌داران با مشکلات متعددی ازجمله مسائل مربوط به مالیات درگیر هستند، اضافه کرد: متاسفانه با وجود ابلاغیه‌های متعدد در حوزه مالیات و مالیات بر ارزش افزوده اداره کل مالیاتی همکاری لازم را انجام نداده و هر یک از کارشناسان، تفسیری به نفع مالیات از این ابلاغیه دارند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌‌داران استان زنجان با اشاره به اینکه بیمه کارگران چاپخانه‌ها از دیگر مشکلات این صنف است، اضافه کرد: متاسفانه تامین اجتماعی معافیت بیمه تامین اجتماعی تا 5 نفر را قبول ندارد و همین موضوع موجب بروز مشکلات عدیده‌ای شده است؛ درحالی که این ابلاغیه به صراحت مشمول چاپ دیجیتال و چاپ سیلک که حدودا 30 واحد است، اجرایی نمی‌شود.

ندرلو با اشاره به اینکه 80 درصد واحدهای زیر نظر اتحادیه چاپخانه‌داران اجاره‌نشین هستند، افزود: درصد باقی‌مانده که صاحب ملک هستند، درگذشته موفق به خریداری یک مکان برای فعالیت شده و یا از املاک پدری برای این کار استفاده کرده‌اند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌‌داران استان زنجان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در حل مشکلات واحدهای زیر نظر این اتحادیه ممانعت از خروج سفارش‌های چاپ از استان است، اضافه کرد: اختصاص محلی برای استقرار چاپخانه‌داران در شهرک صنعتی از دیگر موضوعاتی است که موجب حل مشکلات واحدهای زیرنظر این اتحادیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه از دیگر موضوعاتی که در حمایت از واحدهای زیرنظر چاپخانه‌داران باید انجام شود، پرداخت تسهیلات کم بهره است، گفت: البته در ایام کرونا به ازای هر یک از کارکنان زیر نظر اتحادیه چاپخانه‌داران 16 میلیون تومان پرداخت شد که مبلغ کمی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها