دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
شیوه‌های تجزیه تحلیل داده‌ها با استفاده از ماشین حساب 

در این کتاب شیوه‌های تجزیه تحلیل داده‌ها با استفاده از ماشین حساب و نرم افزارهای آماری معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «آمار مقدماتی و پیشرفته در روانشناسی و علوم رفتاری» نوشته زینب میهن دوست از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شده است.

زینب میهن دوست درباره این اثر به ایبنا گفت: کتاب «آمار مقدماتی و پیشرفته در روانشناسی و علوم رفتاری» درباره مفاهیم اساسی و پیشرفته آمار تدوین شده است. در این کتاب شیوه‌های تجزیه تحلیل داده‌ها با استفاده از ماشین حساب  و نرم افزارهای آماری معرفی شده است. هدف اصلی تألیف کتاب مذکور کمک به علاقمندان آمار، دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی و سایر پژوهشگران کمی بود تا بصورت خودآموز مفاهیم پایه ای و پیشرفته آمار را بیاموزند و  به تجزیه و تحلیل داده‌های خود اقدام کنند، و با دقت بیشتر نتایج را تفسیر کنند.

وی ادامه داد: مخاطبان اصلی کتاب پژوهشگران علوم رفتاری و اجتماعی، روان شناسان، و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی هستند. گرچه همه افرادی که تمایل به یادگیری مباحث آماری مقدماتی و پیشرفته دارند با مطالعه کتاب مذکور توانایی لازم برای تجزیه و تحلیل داده‌ها را کسب خواهند کرد، شاهد این ادعا افرادی هستند که نسخه اولیه و غیرچاپی کتاب را مطالعه کرده و بازخورد مثبت به مؤلف داده اند

وی با بیان اینکه مباحث مطرح شده در این کتاب قابل استفاده برای همه افراد علاقمند به یادگیری آمار است عنوان کرد: به عنوان مدرس و استاد راهنمای دانشجویان روان شناسی در مقاطع مختلف تحصیلی متوجه شدم که اغلب دانشجویان در استفاده و کاربرد روش‌های آماری با مشکل مواجه هستند، لذا در صدد برآمدم که به شیوه ای سهل و ساده مباحث آماری را مطرح کنم به گونه ای که یادگیرندگان حتی بطور خودآموز قادر به یادگیری و کاربرد مباحث و روش‌های آماری باشند.

میهن دوست در پایان بیان کرد: به خوانندگان این کتاب اطمینان می‌دهم با مطالعه کتاب مذکور قادر به درک، استفاده و کاربرد روش‌های آماری در طرح‌های تحقیقاتی خود خواهند بود فقط کافی است زمانی را برای یادگیری کتاب صرف کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها