یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
چگونه در موقعیت‌های فراگیر به دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش بدهیم؟

کتاب «روان شناسی و آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه با تأکید بر موقعیتهای فراگیر» بر  این نکته تأکید دارد که چگونه در موقعیتهای فراگیر، به دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش بدهیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «روان شناسی و آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه با تأکید بر موقعیتهای فراگیر» نوشته شارون آر. وان ، کانداس اس. باس و جین شای شوم به ترجمه مهدی عبداله زاده رافی، مریم حسن زاده اول و سارا عظیم زاده از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شده است.

مهدی عبداله زاده رافی درباره این کتاب به ایبنا توضیح داد: در حال حاضر در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا تلاش می شود کودکان با نیازهای ویژه را برای آموزش از سایر دانش آموزان جدا نکنند. به همین خاطر، مهم است که وقتی این کودکان را در مدارس عمومی فراگیرسازی می کنیم، شیوه های آموزشی مناسبی را برای آنها به کار بگیریم. کتاب حاضر بر  این نکته تأکید دارد که چگونه در موقعیتهای فراگیر، به دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش بدهیم.

او افزود: کتاب حاضر برای دانشجویان رشته‌های روانشناسی و علوم تربیتی، معلمان، مربیان و پژوهشگران مناسب است. چون کتاب برای قشر خاصی تدوین شده است، بنابراین، برای عموم کاربرد زیادی ندارد. روش‌هایی آموزشی و درمانی مطرح شده در کتاب، نیاز به دانش قبلی و تخصص دارد.

مهدی عبداله زاده رافی در پایان بیان کرد: اگر قرار است جامعه ما نیز به سمت فراگیرسازی دانش آموزان با نیازهای ویژه پیش برود، لازم است قبل از این کار دانش کافی را کسب کنیم. همچنین همه معلمان (چه معلمان کودکان عادی و چه معلمان کودکان با نیازهای ویژه) باید شناخت کافی از ویژگی‌های روانشناختی و نیازهای آموزشی این دانش آموزان داشته باشند. کتاب حاضر منبع مفیدی برای شناخت ویژگی‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه و روش‌های آموزشی مناسب است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها