جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
جذب ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای نوسازی چاپخانه‌های لرستان

کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از جذب ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای خرید تجهیرات ماشین‌آلات چاپ استان خبر داد.

حمید گودرزی‌‌مهر، کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در لرستان درباره بروزرسانی ماشین‌آلات در چاپخانه‌های لرستان گفت: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ با نصب چند دستگاه ماشین چاپ در سطح استان ازجمله ماشین‌آلات پیشرفته افست، به بروزرسانی دستگاه‌های چاپخانه‌های استان توجه شده است.
 
وی با اشاره به نوع دستگاه‌های جدید اضافه شده چاپخانه‌های لرستان گفت: دو دستگاه ماشین ۴.۵ ورقی ۴ رنگ، دو دستگاه ماشین ۲ ورقی ۲ رنگ، دو دستگاه ماشین GTO، چندین دستگاه برش Leterperes (لترپرس)، دو دستگاه ماشین ملخی، به چاپخانه‌های لرستان اضافه شده است.
 
گودرزی‌مهر با بیان اینکه این دستگاه‌ها در چاپخانه‌های مختلف استان به‌ویژه بروجرد و خرم‌آباد نصب شده‌اند افزود: با نصب این ماشین‌آلات از لحاظ توان ورقی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته‌ایم.

وی افزایش توان ورقی چاپخانه‌های افست لرستان را 12 درصد ارزیابی کرد و گفت: توان چاپی استان از ۲۹۸ ورق به ۳۱۸ ورق رسیده است که در بخش چاپ دیجیتال نیز رشد داشته‌ایم. با رصد چاپخانه‌ها در این رسته تا پایان سال میزان رشد این رسته نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
کارشناس‌‌مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان درباره میزان تسهیلات جذب شده تبصره ۱۸ در بخش چاپخانه‌‌های استان گفت: ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای خرید تجهیزات چاپخانه‌‌داران در شهرهای الشتر، کوهدشت نورآباد، خرم‌آباد و بروجرد جذب و متقاضیان مراحل دریافت وام را انجام داده‌اند. 
 
گودرزی‌مهر نظارت دقیق در دریافت وام تبصره ۱۸ را یکی از مشخصه‌های این تسهیلات برشمرد و افزود: نظارت‌های دقیق و جدی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک‌ عامل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سبب شده تسهیلات اعطایی صرفا در بخش خرید ماشین‌آلات و نصب تجهیزات مورد نیاز چاپخانه‌ها مصرف شود و همین امر زمینه‌ساز افزایش میزان توان چاپی استان نیز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها