جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
مساجد زنجان 73 کتابخانه مخزن‌دار دارد

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به ۷۳ باب کتابخانه مخزن‌دار در مساجد، گفت: نسبت به تجهیز منابع و به‌روز کردن کتابخانه‌های این کانون‌ها اقدام شده است.

محسن اسلامی، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: در استان زنجان، یک‌هزار و ۴۲۴ مسجد و ۳۸۲ باب کانون فرهنگی و هنری
فعالیت دارد. ۱۳ هزار و ۴۳۰ نفر در «سامانه بچه‌های مسجد» عضو هستند. 58 درصد از کانون‌ها در مناطق روستایی و 48 درصد در مناطق شهری فعالیت می‌کنند.  

وی با اشاره به اینکه ۷۳ باب کتابخانه مخزن‌دار در اختیار جوانان و نوجوانان جوانان مسجدی قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه مخاطبان کانون‌های مساجد اغلب نوجوانان و نوجوانان هستند نسبت به تجهیز کتابخانه‌های این کانون‌ها اقدام شده است.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان از اجرای طرح پایش کتابخانه‌های کانون‌های مساجد به منظور به‌روزرسانی منابع خبر داد و افزود: این طرح در 25 کتابخانه مسجدی اجرا شد.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های مساجد بهترین اماکن فرهنگی برای اعتلای سطح دانایی و معرفت جوانان مسجدی است، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فرصتی بی‌بدیل برای شناسایی و تقویت استعدادهای نسل جوان و آینده‌ساز جامعه است.

اسلامی با اشاره به اینکه کمک به ارتقا جایگاه مساجد بین کودکان و نوجوان و خانواده‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تقویت شبکه‌های اجتماعی کانون‌ها و استفاده از بودجه‌های مطلوب برای مناطق حاشیه‌نشین ازجمله اهداف فعالیت کانون‌های مساجد است، گفت: به کمک این کانون‌ها قادریم تا برنامه‌‌های فرهنگی و هنری ویژه‌ای را در مناطق محروم و کم‌برخوردار اجرا کنیم.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مستقر در این مراکز مقدس گفت: طبق دستور استاندار، شهرداری باید 10 درصد از بودجه خود را به بحث مساجد تخصیص دهد. با تزریق این بودجه شاهد اقدامات خوبی در کانون‌های مساجد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها