شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
چاپ کتاب «یادنامه شهدا» در زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از چاپ کتاب «یادنامه شهدا» با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب خبر داد.

امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: زبان هنر رساترین و بهترین قالب برای انتقال پیام و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و نقش کتاب و آثار مکتوب نیز در این‌ بین، بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ نام و یاد و خاطره شهدا 120 کتاب طی سال‌های گذشته و سال جاری تالیف شده است، اضافه کرد: این کتاب‌ها با تحویل اسنادی از سوی بنیاد شهید تالیف شد. تالیف این کتاب‌ها به مناسبت کنگره 3535 شهید زنجانی انجام شد و همچنان ادامه دارد.

نیک‌بخش همچنین از چاپ کتاب «یادنامه شهدا» خبر داد و افزود: هدف از چاپ این کتاب گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب است. شهدا در این یادنامه با مشخصات فردی و خانوادگی و همچنین ذکر خاطره‌ای معرفی می‌شوند. یادنامه شهدا در واقع همانند دایره المعارفی است که همه اطلاعات ضروری مربوط به شهدا و زندگینامه آن‌ها درج می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: مصاحبه تاریخ شفاهی جنگ، کتاب نقش رزمندگان زنجان در قائله کردستان، انجام 45 مصاحبه با جانبازان، مصاحبه با والدین شهدا، چاپ کتاب روزهای خاردار و زندگینامه شهید سلیمانی، جمع‌آوری خاطرات شهدا، زندگینامه شهید احدی، زندگینامه آزادگان نیز از دیگر کتاب‌هایی است که با موضوع شهدا به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها