پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
حضور 56 واحد چاپی در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی خراسان رضوی

دهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی خراسان رضوی با حضور 56 واحد صنعت چاپ و بسته‌بندی در مشهد در حال برگزاری است.

ابوالحسن ایزدی، مسئول اداره امور چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، گفت: 56 واحد فعال در زمینه چاپ و بسته‌بندی در  نمایشگاه دهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی خراسان رضوی حضور دارند؛ از این تعداد 18 واحد مربوط به استان خراسان رضوی است.

وی درباره حضور فعالان صنعت چاپ کشورهای خارجی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی خراسان رضوی گفت: هیئت‌های تجاری کشورهای افغانستان و پاکستان که حدود 55 نفر هستند نیز در این نمایشگاه حضور دارند. 

ایزدی، افزایش فیزیکی نمایشگاه نسبت به سال گذشته را قابل قبول دانست و ابراز کرد: فضای نمایشگاهی نسبت به سال گذشته 20 درصد و تعداد متقاضیان 15 درصد افزایش پیدا کرده است.

مسئول اداره امور چاپ اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی رسیدگی به مشکلات صنعت چاپ در رشد نمایشگاه موثر ارزیابی کرد و درباره مشکلات این صنعت گفت: تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی، گران است که بار مالی بسیاری برای فعالان این صنعت ایجاد می‌کند. کمبود مواد اولیه، کاهش شدید سفارش‌ چاپی به دلیل تحریم و کاهش بودجه از مشکلاتی است که در این دوسال اخیر گریبان این صنعت را فرا گرفته است. 

ایزدی ابراز کرد: فرسودگی ناوگان صنعت چاپ یکی دیگر از این مشکلات است که حمایت جدی دولت را می‌طلبد که با پرداخت تسهیلات و نرخ سود کمتر زمینه ورود ماشین‌آلات در کشور فراهم می‌شود. 

مسئول اداره امور چاپ اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی نمایشگاه صنعت و چاپ بسته‌بندی خراسان رضوی را فرصتی برای نمایش توانمندی‌ها به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعت چاپ کشور عنوان کرد و گفت: نمایشگاه تاثیر بسزایی در شناساندن محصول و خدمات دارد که نتیجه آن سودهی بهتر است. 


به گزارش ایبنا در خراسان رضوی؛ دهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی خراسان رضوی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد تا ۱۱ آذر ماه با حضور 56 واحد صنعت چاپ و بسته بندی دایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها