پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
«سپیددار» روایت حماسه‌ قهرمانان مدافع سلامت است

اشرف پهلوانی قمی، نویسنده کتاب «سپیددار» هدف از نوشتن این کتاب را به تصویر کشیدن زحمت‌های کادر درمان برشمرد.

اشرف پهلوانی قمی نویسنده کتاب «سپیددار» در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، درباره این کتاب که به خاطرات یک مدافع سلامت می‌پردازد، گفت: سپیدار مظهر راست‌قامتی و ایستادگی است، خصوصیتی که مدافعان سلامت در دوران کرونا به خوبی آن را به نمایش گذاشتند. داستان این کتاب هم، جرعه‌ای از دریای بی‌کران فداکاری‌ها، رشادت‌ها و حماسه‌های قهرمانان سپیدپوش این سرزمین است.
 
وی ادامه داد: کتاب «سپیدار» سرگذشت دختر جوانی است که رؤیای خدمت به بندگان خدا، در لباس سفید پزشکی را دارد. پس از مدتی خیلی غیرمنتظره، وارد حوزه علمیه می‌شود و تازه آن زمان، طعم واقعی آرامش را می‌چشد. درست در همین زمان اطلاعیه استخدام دانشگاه علوم پزشکی منتشر می‌شود و به اصرار پدر با وجود عدم تمایل و آمادگی، ثبت‌نام می‌کند و قبول می‌شود. رویارویی با محیط کار بسیار متفاوت و پُر‌استرس، قصه‌های جدیدی را در زندگی زن رقم می‌زند. تجربه‌هایی که برای هرکس خصوصا دانشجویان مامایی می‌تواند راهگشا و پندآموز باشد.
 
این نویسنده هدف از نوشتن این کتاب را به تصویر کشیدن زحمت‌های کادر درمان برشمرد و یادآور شد: در این کتاب قصه کسانی که از حق مسلم خود و خانواده‌شان  می‌گذرند تا انسانی را که حتی نزدیکانش از ترس جان، از او فرار می‌کنند، نجات دهد، روایت می‌شود. قصه فداکاری و ازجان گذشتگی کادر درمان که هیچ کس حتی مسئولین همان بخش و بیمارستان درک نمی‌کنند. قصه شادی و غمی که کادر درمان همراه با بیمار و خانواده‌اش تجربه می‌کنند و تا به حال در هیچ کتابی نوشته نشده است.
 
پهلوانی قمی به دغدغه اصلی‌اش هم اشاره کرد و گفت: دغدغه‌ام بحث روز جامعه است؛ چیزی که حضرت آقا هم بارها آن را امری واجب و ضرورت اصلی جامعه امروز معرفی کرده‌اند؛ جمعیت و فرزندآوری. در این کتاب سعی شده با ترسیم عاشقانه‌های مادرانه، حس زیبای مادربودن را در زنانی که به بهانه کار و درس و فعالیت‌های اجتماعی، این موهبت را از خود دریغ داشته‌اند بیدار سازد.  این کتاب سرگذشت واقعی زنی است که توانسته است در کنار وظایف اجتماعی از عهده وظایف مادری و همسری و فرزندی نیز به خوبی برآید.
 
نویسنده کتاب «سپیددار» درباره علت نامگذاری کتاب بیان کرد: سپیدار مظهر راست‌قامتی و ایستادگی است، خصوصیتی که مدافعان سلامت در دوران کرونا به خوبی آن را به نمایش گذاشتند. همچنین رنگ‌های سبز و سفید برگ درخت سپیدار می‌تواند نشانه‌ای از لباس خدمت سبز و سفید کارشناسان مامایی در محل خدمت بیمارستان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها