دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کتاب «شیرخدا؛ علی» برگرفته از منابع روایی شیعه و اهل‌سنت است

علی شعیبی نویسنده «شیر خدا علی» این کتاب را برگرفته از منابع تاریخ و روایی معتبر شیعه و اهل سنت برشمرد.

علی شعیبی، نویسنده «شیر خدا علی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم گفت: کتاب «شیرخدا؛ علی» برگرفته از کتاب‌های تاریخی و روایی معتبر شیعه و اهل سنت است که در آن بخشی از تاریخ زندگی پر برکت امیرالمومنین و گوشه‌ای از فضائل ایشان با زبانی ساده و روان برای نوجوانان روایت شده است.
 
وی افزود: در این کتاب به روایت مرسومی که از زندگی امیرالمومنین(ع) بیان می‌شود اکتفا نشده و با بیان ادله‌ای تاریخی به کارشکنی‌های منافقان، مشرکان و یهود در مبارزه با پیامبر اکرم(ص) و مخالفت با ولایت حضرت علی(ع) نیز پرداخته شده است.
 
این نویسنده بیان کرد: کتاب در6 فصل تدوین شده است که به تولد و کودکی، از بعثت تا هجرت، از هجرت تا شهادت پیامبر(ص)، 25 سال خسارت، خلافت امام علی(ع) و مقتل امیرالمومنین(ع) می‌پردازد.
 
شعیبی بیان کرد: ما شیعیان قبل از باز کردن زبان و یاد گرفتن نام پدر و مادر، با نام علی(ع) آشنا می‌شویم؛ در کارها و زندگی از او مدد می‌گیریم و حضرت را واسطه و وسیله تقرب خود به خدا می‌دانیم، عشق به اهل‌بیت روز به روز در دل ما شعله‌ورتر می‌شود اما متاسفانه در این بین یک پازل گمشده وجود دارد؛ جامعه ما در شناخت و معرفت اهل‌بیت دچار ضعف است به طوری که گاهی در اثبات این ارادت به خود و دیگران می‌لنگد و نمی‌تواند این فرهنگ عظیم را به خوبی به نسل بعد منتقل کند.
 
وی ادامه داد: این مشکل موجب ایجاد ذهنیت نادرست و محدود کردن اهل‌بیت و دین اسلام به مسائل عبادی می‌شود و آن‌ها را از هدف اصلی که تشکیل حکومت الهی و زندگی سیاسی بنا بر سیره حضرت محمد(ص) و امام علی(ع) است باز می دارد. خروجی این طرز تفکر به شعارهای پوچی مانند(جدایی دین از سیاست؛ نه غزه، نه لبنان و ...) می‌رسد. شناخت تاریخ زندگی امام علی(ع) و آشنایی با فضائل و دوران حکومت او و شناخت دشمنانش می‌تواند راه‌گشا باشد.
 
نویسنده «شیر خدا علی» ویژگی‌ کتاب اشاره کرد و یادآور شد: در این کتاب سعی شده نوجوانان به صورت جامع و نه نسبی با امیرالمومنین(ع) و جایگاه ایشان آشنا شوند؛ در این کتاب علاوه بر مهربانی و لبخند از رشادت و خشم برای خدا و جنگ نیز قلم زده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها