دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
کتاب «فریادرس» وارد بازار کتاب شد

کتاب «فریاد‌رس» نوشته توحید اصغرزاده نویسنده ارومیه‌ای با نگاهی تاریخی از غدیر تا عاشورا وارد بازار کتاب شد.

توحید اصغرزاده، نویسنده ارومیه‌ای کتاب «فریادرس»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: کتاب «فریادرس» با نثری مطبوع، شرح حال امام و یارانش را از مدینه تا کربلا بیان می‌کند. در فصل عبرت‌های عاشورا، به وقایع دردناکی که امت مسلمان بعد از شهادت امام حسین‌(ع) در مدینه، مکه و کوفه دچار آن شدند اشارات تاریخی دارد.

اصغرزاده ادامه داد: خطبه منا که امام حسین‌(ع) دوسال قبل از عاشورا در شهر مکه ایراد فرموده‌اند از محورهای اصلی کتاب به شمار می‌آید که چگونه امویان به تضعیف ساختارهای دینی می‌پرداختند و امت را از تاریخ و احادیث پیامبر دور می‌ساختند.

این نویسنده ارومیه‌ای گفت: در واقع سیدالشهدا‌(ع) برای اصلاح امور جدش و مصون‌سازی دین از بدعت‌های پنهان و آشکار فریاد برآورد و برای این جهاد از امت، یاری خواست. کتاب «فریادرس» نشر آسمان کتاب منتشر شده است.

وی افزود: جاری چون آب، عرصه شقایق خاطره، اینگونه بودند، امین انقلاب، بر بالین لاله‌ها، بهداری سپاه، معبر، سردار بدر، بوی باران بوی باروت، ذاکر، پهلوان محمد ، یک لحظه تا آسمان، مهاجر، نامه های ارغوانی و جاودانه‌های فرهنگ ازجمله آثار من در حوزه دفاع مقدس است.
 

به گزارش ایبنا؛ کتاب «فریادرس» ۲۰۰ صفحه دارد، بهای پشت جلد آن ۶۵ هزار تومان است و نویسنده این کتاب را نذر فرهنگی کرده و عرضه آن رایگان خواهد بود.

توحید اصغرزاده، متولد ۱۳۴۱ سی‌و‌پنچ سال معلمی کرده است و توانسته ۲۴ عنوان کتاب برای دفاع مقدس بنویسد و اغلب این کتاب‌ها، زندگینامه‌پژوهی است. وی می‌گوید که در «تکثیر خورشید» که در سال ۱۳۹۱ با حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به چاپ رسید، قلمش را نذر امام حسین‌(ع) کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها