چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
طرح «یار مهربان» در مدارس کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح «یار مهربان» در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف احیای کتابخانه‌های کلاسی همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز شد.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان اظهار کرد: طرح «یار مهربان» با هدف ارتقاء سواد خوانداری دانش‌آموزان، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تحقق اهداف کتاب‌های درسی و مهارت‌های زندگی اجرایی می شود.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه کلاسی با عنوان « طرح یار مهربان » در دبستان شاهد شهیده ناهید فاتحی کرجو سنندج عنوان کرد: در این طرح در کلاس‌های درس مدارس ابتدایی استان کتاب‌های غیر درسی برای دانش آموزان ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: با اجرای این طرح در هر کلاس درس کتابخانه‌ای ایجاد می‌شود که خانواده‌ها نیز می‌توانند با اهدای کتاب به توسعه و تجهیز آن کمک کنند.
 

ناظمی جلال افزود: در اجرای این برنامه هر هفته در سه جلسه درس فارسی، 15 دقیقه از زمان تدریس درس فارسی دانش آموزان ابتدایی به کتابخوانی اختصاص می یابد.

وی با اشار ه به اهداف کلیدی اجرای طرح «یارمهربان» بیان کرد: طرح «یار مهربان» با هدف اجرای  سند تحول بنیادین بر تجهیز مدارس هم از نظر نرم‌افزاری و هم از نظر سخت‌افزاری و با هدف تجهیز کتابخانه کلاسی مدارس با کتاب‌هایی که متناسب با طراحی آموزشی معلم باشد، اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه با اجرای این طرح فضای کلاس درس باید به فضای کتابخوانی تبدیل شود، ادامه داد: مهمترین اثری که اجرای این طرح بدنبال دارد، ایجاد روحیه تفکر در دانش آموزان و توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

ناظمی جلال یادآوری کرد: کتاب درسی، از فضای اجباری و متمرکز برای کل کشور برخوردار است ولی زمانی که فضای کتابخانه حق انتخاب را به دانش‌آموزان می‌دهد، این مطالعه اثربخشی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با هدف اجرای این طرح به‌طور میانگین در هر مدرسه ۵۰۰ کتاب غیردرسی توزیع می‌شود، اضافه کرد: با اجرای این طرح در کلاس‌های درس مدارس ابتدایی استان کتاب‌های غیردرسی برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها