چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کتابخانه مرکزی زنجان با پیشرفت 30 درصدی نیازمند بازسازی است!

محمد‌رضا خانی، از ضرورت بازسازی کتابخانه مرکزی زنجان با پیشرفت 30 درصدی خبر داد و گفت: قرار است از محل سفر دوم ریاست جمهوری اعتبار تکمیل این طرح تخصیص یابد.

محمد رضا خانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان یکی از مطالبات مردم و اصحاب فرهنگ را تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی عنوان کرد و گفت: در اغلب استان‌ها یا کتابخانه مرکزی ساخته شده یا در شُرف افتتاح است، اما استان زنجان با بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت، فاقد این مرکز مهم فرهنگی است؛ البته پیگیری‌‌هایی برای اختصاص اعتبار از محل سفر  اول ریاست جمهوری انجام شد؛ اما هنوز محقق نشده است. 

وی با اشاره به توقف 16 ساله ساخت کتابخانه مرکزی به علت کمبود اعتبار افزود: قرار است از محل اعتبارات سفر دوم ریاست جمهوری، هزینه ساخت کتابخانه مرکزی تخصیص یابد. استانداری و نمایندگان استان پیگیر موضوع هستند. 

رضاخانی با اشاره به پیشرفت 20 تا 30 درصدی کتابخانه مرکزی زنجان گفت: مصالح به کار رفته در ساختمان این کتابخانه به مرور زمان مستهلک شده است و نیاز به بازسازی دارد.

وی با بیان اینکه ساخت کتابخانه مرکزی مطالبه همگانی بوده و برای استانی همچون زنجان نیاز ضروری است، اضافه کرد: کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و هویت فرهنگی هر استانی محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: کتابخانه مرکزی، نماد فرهنگی هر شهری به حساب می‌آید؛ با تاسیس کتابخانه مرکزی، بسیاری از نیازهای فرهنگی استان رفع می‌شود.

رضاخانی با اشاره به اینکه در سایر کتابخانه‌های فعال استان امکانات خوبی فراهم شده است، اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در همه کتابخانه‌ها بخش کودک ایجاد شده است تا خانواده‌ها به همراه فرزندان خود در این مراکز حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی امروز به یک باشگاه فرهنگی تبدیل شده است، بیان کرد: خدمات کتابخانه‌ها امروز به بیش از 42 خدمت می‌رسد که استقبال خوبی هم از آن‌ها شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها