یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
نخستین مدرسه مجازی چاپ با همکاری اتحادیه لیتوگرافان و وزارت ارشاد ایجاد شد

مجتبی معراج‌محمدی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان در گردهمایی رسته لیتوگراف، از ایجاد نخستین مدرسه مجازی چاپ به همت این اتحادیه و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، نخستین گردهمایی رسته لیتوگراف اتحادیه لیتوگرافان  شنبه (28 آبان‌ماه) با حضور اعضای جدید هیات مدیره این اتحادیه و جمعی از فعالان رسته لیتوگرافی در مرکز فرهنگی بنیس برگزار شد.
 
مجتبی معراج‌محمدی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان با اشاره به استقبال فعالان رسته لیتوگراف، عنوان کرد: این دیدار با هدف شناسایی مشکلات و نقاط قوت صنف برگزار شد تا راهی برای آینده پیدا کنیم‌، بنا داریم در این دورهمی‌ها از نقطه نظرات صنف همچنین دیدگاه پیشکسوتان برای عبور به سمت آینده بهتر بهره ببریم.
 
وی افزود: در ادامه، نایب رئیس اتحادیه گزارشی از فعالیت دو ماه اخیر ارائه داد و گفت که طی این دو ماه به یک جمع‌بندی برای اصلاح ساختار سنتی اتحادیه رسیدیم و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و بهره‌مندی از مشاوران کاربردی، کارها و برنامه‌ها را در اتحادیه دنبال کنیم.
 
محمدی همچنین از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جذب چاپخانه‌های دیجیتال در اتحادیه خبر داد و گفت: نگاه ما در اتحادیه مبتنی بر ترغیب و تشویق است و در صدد جذب جمع گسترده‌ای از فعالان حوزه لیتوگرافی در رسته‌های مختلف هستیم.
 
وی در ادامه به ایده ایجاد نخستین مدرسه مجازی چاپ در این نشست اشاره کرد و یادآور شد: این طرح از طرف وزارت ارشاد مورد استقبال قرار گرفته و کارهای مقدماتی آن در حال انجام است.
 
محمدی با اشاره به شکل‌گیری اولین اتحادیه بدون کاغذ، تاکید کرد: نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار CRM تا پایان سال برنامه دیگری است که دنبال می‌کنیم که بر اساس آن اعضای اتحادیه می‌توانند از خدماتی مثل صدور، تمدید، دریافت نامه و … به‌صورت آنلاین بهره ببرند.
 
وی با بیان اینکه حبیب‌الله بشارتی، رئیس کمیسیون تشخیص و حل اختلاف اتاق اصناف تهران نیز در این نشست حضور داشت، گفت: وی در سخنانی بر لزوم پرداخت حق عضویت سالانه اعضا تاکید و به صنف توصیه کرد که در فعالیت‌ها و کارهای اتحادیه به صورت مالی و فکری کمک کنند.
 
به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم از غلامرضا شجاع، رضا انصاری، بیژن بهادری و امیرحسین قاسمی که اعضای پیشین هیئت مدیره اتحادیه بودند، تقدیر شد. تقدیر از رضا نیک‌بخش به عنوان حامی و میزبان این مراسم و رضا ایران‌شاهی مدیر اجرایی اتحادیه نیز از دیگر بخش‌های نشست روز گذشته بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها