شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
رفع ابهام از بند ج ماده 92 برای تاسیس کتاب‌فروشی در اماکن مسکونی

یاسر‌احمد‌وند درباره رفع ابهام از بند‌ ج ماده 92 قانون ششم توسعه گفت: رفع ابهام از این بند قانونی از‌جمله اقدامات این معاونت طی یک‌سال اخیر است، با تصویب این بند در کمیسیون فرهنگی دولت، با اعلام نظر موافق هیات دولت، امکان تاسیس کتاب‌فروشی در اماکن مسکونی محقق خواهد شد.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، گفت: یکی از تفسیر‌ها از بندج ماده 92، امکان تاسیس کتاب‌فروشی در محل مسکونی است، بند ج درباره این موضوع تا حدودی ابهام دارد. در آیین‌نامه اجرایی این بند که سال گذشته مورخ 1 تیر‌‌ماه سال 1400 مصوب شد اشاره‌ای به بهره‌‌مندی از اماکن مسکونی برای تاسیس کتاب‌فروشی نشده است.

وی افزود: بنابراین اصلاح آیین‌نامه در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده شد و بعد از بررسی در کمیسیون اصلی و فرعی فرهنگی دولت به تصویب رسید.

احمدوند با بیان اینکه در این حوزه پیشنهاد داده شد که امکان تاسیس دفتر نشر و کتاب‌فروشی در اماکن مسکونی که معارضی نداشته باشد، فراهم شود، توضیح داد: این موضوع با وجود برخی اختلاف‌نظر‌ها، در نهایت در کمیسیون فرهنگی دولت مصوب شد.

به گفته وی، این مصوبه به صحن دولت ارجاع داده شده و با تصویب نهایی، امکان بهره‌مندی از اماکن مسکونی برای تاسیس کتاب‌فروشی فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها