جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
برگزاری نمایشگاه کتاب با 20 درصد تخفیف در شهرستان‌های زنجان

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به مناسبت هفته کتاب نمایشگاه‌های کتاب در سطح شهرستان‌ها با 20 درصد تخفیف دایر شده است.

ایرانه حیدری، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زنجان گفت:به‌مناسبت هفته کتاب برنامه‌های مختلفی در استان در حال اجراست که از مهمترین آن‌ها برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در ادارات تابعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نمایشگاه کتاب برای سنین مختلف دایر شده است، افزود: این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر دایر است و کتاب‌های عرضه شده با 20 درصد تخفیف به فروش می‌رسد.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: با توجه به عمومی بودن نمایشگاه کتاب‌های کمک درسی، دانشگاهی، اجتماعی، اقتصادی، کودک و نوجوان و کتاب‌های مذهبی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه کتاب است، اضافه کرد: فعالیت‌های وزارت ارشاد در این حوزه شامل صدور مجوز پروانه نشر کتاب، مجوز چاپ کتاب، مجوز نمایشگاه کتاب، تسهیلات حمایتی از قبیل بیمه نویسندگان و خرید کتاب از ناشران و نویسندگان و... است.

حیدری با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در قالب خرید کتاب، برگزاری جلسات نقد و بررسی و رونمایی از کتاب حمایت‌های لازم را از نویسندگان انجام می‌دهد، گفت: با هدف حمایت از مولف هر سال بخشی از اعتبارات فرهنگی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید کتاب‌هایی که ازسوی ناشران زنجانی چاپ شده‌اند می‌شود و به این طریق از مولف یا ناشر با خرید کتاب حمایت می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به تسهیل در بحث صدور مجوزهای مربوط به کتاب افزود: با عنایت به اجرای دولت الکترونیک صدور مجوزهای مربوطه توسط سامانه انجام می‌شود و متقاضیان پروانه نشرکتاب و نمایشگاه کتاب و... بدون مراجعه حضوری  می‌توانند درخواست خود را در سامانه وفا ارائه و در زمان کوتاه از خدمات مربوطه استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها