پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
مسئولین باید حامی کتابخانه‌های عمومی با هدف ترویج مطالعه و کتابخوانی باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در بازدید از کتابخانه شهدای کشتیبان گفت: در دین اسلام مبنای تفکر و اندیشه کتاب و کتابخوانی است و مسئولین باید حامی کتابخانه‌های عمومی برای ترویج مطالعه و کتابخوانی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، به‌مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی پنجشنبه(26 آبان‌ماه) از کتابخانه عمومی شهدای روستای کشتیبان ارومیه بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تأکید بر لزوم حمایت مسئولین از کتابخانه‌های عمومی افزود: در دین اسلام کتاب و نوشته ارزشمند است و خداوند در قرآن به قلم و به آنچه که به وسیله قلم نوشته می‌شود قسم و سوگند می‌خورد. در دین اسلام مبنای تفکر و اندیشه کتاب و کتابخوانی است؛ کتاب و کتابخوانی باید محور زندگی انسان باشد؛ مسئولین باید حامی کتابخانه‌های عمومی برای ترویج مطالعه و کتابخوانی باشند.

امام جمعه ارومیه گفت: کتاب و کتابخوانی امروز دیگر یک مطالبه عمومی و اولویت اجتماعی است و از این رو باید مدیران در همه سطوح برنامه‌هایی هماهنگ با این موضوع ارائه کنند.

وی بر لزوم بهره‌گیری از افراد خلاق برای توسعه کتابخوانی تاکید کرد و گفت: خلاقیت در بدنه کتابخانه‌های عمومی استان با هدف تشویق و ترغیب مردم به کتابخوانی به‌کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی افزود: در شرایطی که علوم، هر لحظه در حال تغییر است، باید برای رشد و توسعه کشور مطالعه را در راس امور قرار دهیم، بنابراین از همه مدیران انتظار داریم تا با این جریان عمومی همراه شوند.

به گزارش ایبنا؛ اجرای گروه سرود، معرفی کتاب با حضور کودکان و نوجوانان، شعرخوانی، ارائه گزارش از وضعیت کتابخانه در حاشیه این بازدید انجام شد. کتابخانه شهدای کشتیبان با زیربنای ۱۲۵ متر مربع در سال ۱۳۹۶ تأسیس شده و در روستای کشتیبان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها