جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کتاب اندیشه را منتقل می‌کند/ کتاب با زندگی انسان عجین شده است

نجفقلی حبیبی گفت: کتاب جزو ضروریات زندگی است و ناگزیر هستیم تا هر روز با کتاب سروکار داشته باشیم. کتاب اندیشه را منتقل می‌کند، ما را با گذشته مانوس و با آینده مرتبط می‌سازد و به نوعی کتاب با زندگی انسان عجین شده است.

نجفقلی حبیبی، پژوهشگر حکمت و فلسفه و عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم رونمایی از نسخه نفیس قرآن کریم از دوره سلجوقی که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و با هدف حفاظت از آثار کهن ملی برگزار شده بود به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: اصل ضرورت هفته کتاب مهم و قابل توجه است. نه یک هفته که چند بار در سال لازم است تا هفته کتاب داشته باشیم تا توجه مردم به کتاب جلب شود.
 
وی در ادامه افزود: این روزها مردم کمتر فرصت می‌کنند تا این امور را تعقیب کنند و دستگاه‌های دست‌اندرکار وظیفه دارند برای آگاه کردن مردم اطلاع‌رسانی کنند.
 
حبیبی بیان کرد: مشکلات وجود دارد، هزینه تبلیغات و گرفتاری‌های اجتماعی بالا سبب می‌شود تا مردم به کتاب توجه نکنند و دست‌اندرکاران امر کتاب باید زحمت بکشند و چنین مناسبت‌هایی را به اطلاع مردم برسانند.
 
این مصحح و نسخه‌پژوه گفت: این در حالی است که کتاب جزو ضروریات زندگی است و ناگزیر هستیم تا هر روز با کتاب سروکار داشته باشیم. برای ارتقای شغلی، برای رشد معلومات شخصی خویش، برای رشد معنوی و در کل همه چیز را در کتاب می‌یابیم و به نوعی کتاب با زندگی انسان عجین شده است.
 
نجفقلی حبیبی بیان کرد: کتاب امکانی است برای انتقال اطلاعات لازم برای هر کسی و در هر شغلی و یکی از راه‌هایی که هر شخص می‌تواند به اطلاعات موردنیاز خود دست یابد، کتاب است. علاوه بر اینها کتاب اندیشه را منتقل می‌کند، ما را با گذشته مانوس و با آینده مرتبط می‌سازد.
 
سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها