پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
«گذر کتابخوانی» در آذربایجان‌غربی برپا شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب، گذر کتابخوانی با عنوان «دمی با کتاب» به همت این اداره کل و با مشارکت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط در مدرسه تاریخی 22 بهمن شهرستان ارومیه برپا شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت:  همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب، گذر کتابخوانی با عنوان «دمی با کتاب» به همت این اداره کل و با مشارکت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط در مدرسه تاریخی 22 بهمن شهرستان ارومیه برپا شد.

وی افزود: فروشگاه كتاب، فروش صنايع دستی، نوشت‌افزار، نمايشگاه كاريكاتور، نقاشی، خطاطي، سفالگری، شعرخوانی، معرفی خدمات كتابخانه‌های عمومی، عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی، نمايش منابع كتابخانه‌ای و انجام فعاليت‌های فرهنگی - ترويجی ویژه اقشار مختلف از برنامه‌های اجرا شده در این گذر است.

معصومی ادامه داد: این گذر که با هدف انس و الفت بیشتر مردم با کتاب و جذب آن‌ها به کتابخانه عمومی برپا شده است تا 30 آبان‌ماه سال ادامه خواهد داشت.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر ارومیه طرح گذر کتابخانه، در شهرهای خوی، ماکو، میاندواب و مهاباد هم در طول هفته کتاب اجرا خواهد شد.

وی افزود: با هدف تقویت فرهنگ کتاب تلاش داریم با استفاده از ظرفیت اماکن تاریخی فعالیت‌های کتابخوانی در جامعه نمود عینی پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها