چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
کتاب‌خوانی مهم‌ترین فعالیت در مراکز فرهنگی‌ هنری کانون محسوب می‌شود

فاطمه رستگار درباره جایگاه مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایلام گفت: از میان فعالیت‌ های چند گانه در مراکز کانون، کتاب‌ خوانی مهم‌ترین فعالیت فرهنگی محسوب می شود.

فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری کتاب‌(ایبنا) در ایلام گفت: از میان فعالیت‌‌های چند گانه در مراکز فرهنگی‌ هنری‌ کانون، کتاب‌خوانی‌ مهم‌‌ترین فعالیت فرهنگی محسوب و این فعالیت توسط مربیان فرهنگی، هنری و ادبی برای اعضای کودک و نوجوان اجرا می شود.
 
رستگار با بیان اینکه کانون در طول هفته کتاب اجرای برنامه‌های فرآیندی کتاب‌محور را برای دانش‌آموزان و اعضای کانون در برنامه خود دارد، گفت: برگزاری جشن بزرگ «در سایه سار کتاب» از مجموعه برنامه‌ های مهرواره فرهنگی (بخوانیم و بدانیم) که شامل؛مسابقه هنری تصویرگری‌ کتاب کودک، جشن روستا باعنوان «بچه‌های روستا در سایه‌سار کتاب» است و توسط مربیان سیارروستایی و پستی در مناطق روستایی و حاشیه‌‌نشین در قالب طرح امداد فرهنگی یا «پیک امید کانون»در طول هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.
 
این مسئول فرهنگی افزود: اهدای کتاب‌های مناسب به کودکان و نوجوانان مناطق‌ عشایری و کمتر توسعه‌ یافته با هدف تشویق و ترغیب آنان به خواندن کتاب نیز از برنامه های کانون استان ایلام در هفته ی کتاب است.
 
وی ادامه داد: برگزاری نشست های ادبی باعنوان «سیری در ادبیات کهن» با حضور اعضا و با هدف آشنایی بیشتر مخاطبان با ادبیات کهن در ایران، نشست تخصصی با محوریت «نقد و بررسی کتاب»، نمایشگاه آثار فعالیت‌ های کتاب‌محور و ویژه برنامه‌ های مرتبط با کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی‌ هنری در سراسر استان برای اعضاء و دانش آموزان از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌ خوانی می باشد.
 
رستگار تأکید کرد: از میان فعالیت‌های چندگانه در مراکز فرهنگی‌ هنری کانون، کتاب‌‌ خوانی مهم‌ترین فعالیت محسوب می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تخصصی‌ترین و گسترده‌ترین کتابخانه‌های کودک و نوجوان را در کشور داراست.
 
این مسئول فرهنگی تصریح‌ کرد: مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی یکی از عناصر اصلی و تأثیرگذار در شکل‌ گیری شخصیت است و آشنا کردن این نسل با کتاب و کتاب‌ خوانی تأثیر به سزایی در رشد و تکامل ابعاد شخصیتی آنان دارد.

وی با تاکید براینکه مهم‌ترین رسالت و محوری‌ترین فعالیت کانون کتاب و کتاب‌ خوانی است،تصریح کرد: مربیان کانون پرورش فکری در طول سال کتاب‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان را به صورت روخوانی و معرفی های خلاق؛ به اعضا معرفی می کنند تا زمینه را برای رونق کتاب و کتاب‌خوانی و بالابردن انگیزه در مخاطبان ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها