جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
برنامه‌های اساسی و زیربنایی حوزه کتاب باید توسعه پیدا کند

علیرضا مختارپور گفت: اقدامات مثبت در حوزه کتاب باید ادامه یابد و تصور می‌کنم که نقطه عزیمت و شروع خوبی برای هفته کتاب باشد تا این برنامه‌های اساسی، همه‌گیر، فراگیر و زیربنایی حوزه کتاب بتواند توسعه پیدا کند.

علیرضا مختارپور، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حاشیه مراسم رونمایی از نسخه نفیس قرآن کریم از دوره سلجوقی که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و با هدف حفاظت از آثار کهن ملی برگزار شده بود به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: امسال شاهد هستیم که با همت مدیران جوان و فرهنگی که در دستگاه‌های مختلف فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار شده‌اند، هفته کتاب رونق بهتر و بیشتری گرفته است.

وی افزود: البته تاثیر کاهش بیماری کرونا نیز در آن محسوس است که امسال امکان برگزاری برخی برنامه‌ها بهتر فراهم شده است و برنامه‌های خیلی خوب و متنوعی نیز به اجرا درآمده است.
 
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بیان کرد: من تصور می‌کنم که اگر مجموعه مدیریتی و فرهنگی کشور ما بتوانند با این شروع خوب که امسال کار به خوبی پیش رفته است، در مورد مسایل زیربنایی حوزه کتاب و کتابخوانی که دیگر قابل گنجایش در یک هفته نیست و مسایل کلانی به همراه دارد و باید از نظر توسعه زیرساخت‌ها و دسترسی عادلانه مردم در همه کشور به کتابخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد؛ اقدامات لازم را به انجام برسانند، موفق‌تر خواهند بود.
 
مختارپور از جمله اقدامات ضروری دیگر در حوزه کتاب را در سراسر کشور برشمرد و گفت: توسعه کتابفروشی‌ها در سراسر کشور (در برخی نقاط از کشور متاسفانه مردم دسترسی به کتابفروشی‌ ندارند) و سامانه فروش مجازی اقدام خوب و مبتکرانه‌ای بوده که تا حدودی به جبران این نقص پرداخته است و همین‌طور بازگشت پست کتابدار و وظیفه کتابخانه‌ای به مدارس کشور و توجه بیشتر صدا و سیما به حوزه کتاب از ضروریات است که البته امسال کار خوبی با شبکه کتاب شروع شده است، اما این اقدامات مثبت در حوزه کتاب باید ادامه یابد و تصور می‌کنم که نقطه عزیمت و شروع خوبی برای هفته کتاب باشد تا این برنامه‌های اساسی، همه‌گیر، فراگیر و زیربنایی حوزه کتاب بتواند توسعه پیدا کند.
 
سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها