دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
فروش خوب کتاب‌فروشی چشمه کریمخان در این روزهای بارانی

رضا بهرامی، وضعیت فروش کتاب در پاییز 1401 در مقایسه با سه‌ماه مشابه دو سال گذشته را مطلوب‌ ارزیابی کرد و گفت: کتاب‌فروشی چشمه کریمخان در روز‌های بارانی تهران، مثل همیشه است.

رضا بهرامی، مدیر کتاب‌فروشی چشمه کریمخان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره فروش کتاب در آخرین ماه پاییز بیان کرد: کتاب‌فروشی چشمه کریمخان در روز‌های بارانی تهران، خوب و مثل همیشه است؛ هرچند با توجه به تداوم بارندگی امکان کاهش مشتری هم هست.
 
وی به موضوعات پرفروش کتاب‌‌فروشی اشاره کرد و افزود: کتاب‌های حوزه علوم انسانی همواره از پُرفروش‌های فروشگاه‌های چشمه، از‌جمله شعبه کریمخان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، توجه به این دست کتاب‌ها از‌جمله با موضوع وضعیت‌های تاریخی جهش قابل توجهی داشته و به‌نظر می‌رسد بسیاری از مخاطبان، می‌خواهند از منظر جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و تاریخ‌نویس‌ها توانایی تحلیل خود را افزایش دهند.
 
بهرامی درباره مقایسه وضعیت فروش کتاب دو پاییز کرونایی با پاییز 1401 بیان کرد: به‌نظر می‌رسد پیش‌بینی وضعیت فروش کتابفروشی‌ها میسر نیست اما در مجموع، فروش از دوره کرونا بهتر است. در این بررسی باید به مساله تورم توجه داشته باشیم که علاوه‌بر فروش کالا‌های فرهنگی بر کسب وکار‌‌های دیگر نیز اثر‌گذار است. موضوع دیگر اینکه فروش کتاب در اوقات فراغت و زمانی که هدف، پاسخ دادن به پرسش است، تقویت می‌شود.  
 
مدیر کتاب‌فروشی چشمه کریمخان درباره تداوم طرح «پیک کتاب» به‌عنوان یکی از ایده‌های دوره کرونا برای پاسخگویی به مشتری‌های کتاب‌‌فروشی چشمه کریمخان گفت: همه امکانات قبل از‌‌جمله فروش تلفنی برای مشتریان ادامه دارد و مجموع طرح‌های قبلی برای فروش را حفظ کرده‌ایم. البته بخشی از خلاقیت فروش کتاب کتاب‌فروشی‌ها در فضای مجازی شکل گرفته بود؛ بنابراین بیشتر به اقدامات کلاسیک برگشتیم؛ مثل پخش تراکت و در مجموع برنامه‌های پیش از اینترنت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها