چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
دانشجویان برگزیده در امور علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی مشارکت می‌کنند

حامد علی‌اکبرزاده در حاشیه برگزاری اختتامیه بیست‌ونهمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی گفت: در طول این سال‌ها به عنوان حمایت، آثار دانشجویان را با امتیازات ویژه یا به صورت رایگان منتشر کرده‌ و در اختیار جامعه علمی کشور قرار داده‌ایم و از این افراد در کارهای علمی و پژوهشی مجموعه جهاد دانشگاهی استفاده کردیم.

حامد علی‌اکبرزاده، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حمایت از دانشجویان برگزیده را به عنوان یکی از اهداف اصلی جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی دانست و گفت: در اجرای جشنواره‌های کتاب سال دانشجویی و پایان‌نامه سال همواره تلاش ما بر این بوده که از دانشجویان به شکل ویژه حمایت کنیم و امتیازات خوبی برای آنها در نظر بگیریم. این افراد، سرمایه انسانی کشور هستند و حداقل حمایتی که می‌توان برای آنها درنظر گرفت اهدای جوایزی در شأن این دانشجویان فرهیخته است.

وی افزود: از دیگر حمایت‌های ما فراهم کردن فرصت‌های تحصیلی، مطالعاتی و تحقیقاتی، بورسیه شدن و گرنت یا در نظر گرفتن موقعیت شغلی پسادکتری برای این دانشجویان است. همچنین می‌توان در بنیاد نخبگان امتیازاتی برای این افراد در نظر گرفت که این فرهیختگان بتوانند از امکاناتی که بنیاد در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد استفاده کنند یا فرصتی فراهم شود که به عنوان هیأت علمی جذب دانشگاه‌ها شوند.

علی‌اکبرزاده در پاسخ به این سوال که انتشارات جهاد دانشگاهی جدا از برگزاری این جشنواره چه حمایت‌هایی می‌تواند از نخبگان علمی کشور داشته باشد، گفت: کار ما به عنوان متولی برگزاری این جشنواره در مجموعه جهاد دانشگاهی از 30 سال گذشته تاکنون شناسایی و معرفی استعدادهای دانشجویان صاحب قلم بوده است و این کار به اندازه کافی هزینه‌بر و زمان‌بر است.

به گفته وی، اعضای دبیرخانه جشنواره در طول سال مشغول کار هستند و اگر بخواهیم حمایت خود را به نوع دیگری انجام دهیم، نهاد دیگری باید این جشنواره را برگزار کند.

رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ادامه داد: با این حال خودمان در این راستا گام‌هایی برداشته‌ایم و در دوره‌های مختلف سعی کردیم آثار برگزیدگان را منتشر کنیم؛ این آثار را گاهی با امتیازات ویژه و گاهی رایگان منتشر کرده‌ایم و در اختیار جامعه علمی کشور قرار دادیم.

وی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: طی سال‌های گذشته از این افراد در کارهای علمی و پژوهشی مجموعه جهاد دانشگاهی استفاده کردیم، به عنوان مثال داوران این جشنواره از برگزیدگان دوره‌های قبلی هستند و آنها را به مجموعه‌های داخل جهاد معرفی کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها