سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
تشریح برنامه‌های حوزه هنری خراسان رضوی به‌مناسبت هفته کتاب

آیین رونمایی از کتاب «تن‌های هزار ساله» و پوستر سومین دوره مسابقه داستان حماسی در منزل زنده‌یاد استاد سعید تشکری به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مجید عسگری، مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی گفت: برنامه‌های حوزه هنری خراسان رضوی به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برای گروه‌های سنی متفاوت و در قالب‌های گوناگون پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های مختلف تاکید داشته و دارد، افزود: برنامه‌های امیسال هفته کتاب در سطح استان نیز با تدبیر مسئولان با محوریت تشکل‌های مردمی در حال برگزاری است.

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های نقد کتاب با حضور استادان و نویسندگان، کارگاه شعر با حضور استاد محمد‌کاظم کاظمی، کارگاه نقاشی‌ کودکان با موضوع کتاب در کتابفروشی‌ها، رونمایی پوستر جشنواره داستان حماسی و رونمایی از کتاب از مهم ترین برنامه‌های هفته کتاب است.

عسگری از برگزاری برنامه گفت‌وگومحور درباره کتاب «میلیشیا» نوشته مریم رمضانی درباره جریان منافقان در دهه 60 در مشهد خبر داد و گفت: با توجه به اتفاقاتی که در دوماه اخیر رخ داده برگزاری این رویداد را مناسب می‌دانیم.

وی از برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «شیرنشو» در این هفته خبر داد و گفت: مجید قیصری نویسنده اثر و محمد خسروی‌راد به‌عنوان منتقد در این نشست حضور دارند.

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد سعید تشکری نویسنده فقید خراسانی نیز گفت: امسال نخستین هفته کتابی است که سعید تشکری در جمع ما نیست؛ بنابراین دو برنامه در خانه وی پیش‌بینی شده است.

عسگری ادامه داد: رونمایی از کتاب «تن‌های هزار ساله»، جدیدترین اثر استاد تشکری که بعد از فوت وی ازسوی نشر معارف چاپ شده همچنین رونمایی از سومین دوره مسابقه داستان حماسی؛ با توجه به اینکه زنده‌یاد سعید تشکری دبیر علمی نخستین و دومین دوره این جایزه بود و پایه اصلی فکر این جشنواره با او بود، در منزل استاد تشکری و با حضور همسر و دختران وی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها