دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
زندگی‌نامه رزمنده کلیمی شیرازی منتشر می‌شود

کتاب زندگی‌نامه زنده‌یاد دکتر «میرزا قیام» از چهره‌های شاخص جنگ تحمیلی به‌همت حوزه هنری فارس منتشر می‌شود.

سعید دهقانی، گردآورنده کتاب «میرزا قیام» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در فارس، گفت: دکتر میرزا قیام یکی از چهره‌های شاخص پزشکی در استان بوده که در بحران‌هایی مانند جنگ تحمیلی، نقش مهمی در ارائه خدمات درمانی به مردم استان فارس داشته است. تاکنون نیمی از محتوای مورد نیاز برای نگارش این اثر گردآوری شده و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به مرحله تدوین و نگارش برسد.
 
وی با اشاره به پیشینه پژوهشی مرتبط با این اثر، بیان کرد: چند سال پیش موفق شدم مجموعه‌ای از خاطرات شماری از رزمندگان کلیمی شیراز را گردآوری کنم. این خاطرات نیز از سوی حوزه هنری فارس در حال تدوین و نگارش است.
 
دهقانی ادامه داد: پس از پایان پروژه تاریخ شفاهی رزمندگان کلیمی فارس، مسئولان حوزه هنری فارس از اهمیت خدمات دکتر قیام در سال‌های جنگ باخبر شدند و پیشنهاد گردآوری محتوا برای نگارش زندگی‌نامه دکتر قیام را مطرح کردند.
 
دهقانی از اهمیت این پروژه در تاریخ‌نگاری شفاهی استان فارس خبر داد و گفت: زنده‌یاد میرزا قیام افزون بر حضور پویا به‌عنوان پزشک در جنگ، یکی از چهره‌های فرهیخته ایرانی بوده است. امید می‌رود این اثر بتواند این چهره شاخص علمی را به نسل جوان ایرانی معرفی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها