جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
آیین تجلیل از خادمان کتاب و نشر برگزار می‌شود

اعظم روانشاد معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: آیین تجلیل از خادمان کتاب و نشر لرستان و پاسداشت استاد سیدمحمدرضا قیاسیان، نویسنده پیشکسوت لرستانی همزمان با دومین روز از هفته کتاب برگزار می‌شود.

اعظم روانشاد، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در لرستان گفت: همزمان با دومین روز از سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، آیین تجلیل از خادمان کتاب و نشر استان لرستان و پاس‌داشت نویسنده پیشکسوت لرستانی استاد سیدمحمدرضا قیاسیان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: این آیین روز یکشنبه 22 آبان ساعت 9 صبح در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با حضور مدیران فرهنگی استان و فعالان حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابداری برگزار خواهد شد.

روانشاد ادامه داد: براساس شعار سی‌امین دوره هفته کتاب، در این هفته به دنبال تحقق شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» هستیم، بنابراین برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی از سوی ستاد هفته کتاب استان پیش‌بینی شده است. مهمترین برنامه‌ها آیین تجلیل از خادمان کتاب و نشر استان است که با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی استان برگزار خواهد شد.

معان فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه رشد و تعالی فرهنگی یک جامعه امری زمان‌بر و نیازمند همت و تلاش مداوم همه متولیان امر است افزود: ناشران و اهالی کتاب به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اهرم‌ها در این حوزه می‌توانند نقشی بسزایی در توسعه فرهنگی پایدار جامعه ایفا کنند.

روانشاد کتاب را برترین شاخص حوزه هنری عنوان کرد و افزود: نباید برنامه‌های مرتبط با کتاب محدود به هفته و ماه شود. باید برنامه‌های مستمر و دائمی در طول سال برای بها دادن به کتاب در نظر گرفته شود و برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید از قشر جریان‌ساز جامعه؛ یعنی دانشجویان و دانش‌آموزان کمک بگیریم. 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به اجرای برنامه‌ای با عنوان «سنگ نوشته» اشاره کرد و افزود: این برنامه ماهانه، با موضوعات متفاوت برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در لرستان اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها