چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
نصب 1000 سازه با موضوع کتاب و کتابخوانی در شهر تهران

یک‌هزار سازه با موضوع کتاب و کتابخوانی همزمان با سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در شهر تهران نصب می‌شود.

مجید قادری‌آذر، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برخی از برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب، بیان کرد: دو روز مانده به آغاز سی‌امین دوره هفته کتاب، حدود 700 سازه با موضوع کتاب و کتابخوانی در سطح شهر تهران نصب شده که طی روزهای دیگر تعداد آن‌ها به حدود یک‌هزار سازه خواهد رسید. در این سازه‌ها کتاب‌های برگزیده جشنواره‌های مختلف نصب شده است.
 
وی گستره توزیع این سازه‌ها را سراسر شهر تهران اعلام کرد و گفت: تلاش شده است که از سلایق و علایق طیف‌های مختلف در طراحی و آماد‌ه‌سازی این سازه‌ها استفاده شود و اغلب شامل دیوان اشعار، رمان و کتاب‌های مختلف تاریخی، علمی و ادبی می‌شود.
 
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره بخش دیگر برنامه‌های این سازمان، ادامه داد: همزمان با هفته کتاب، هفت نیمکت شامل نمادهای حجمی پرتره شاعران از‌جمله حافظ، سعدی، مولانا، خیام، سنایی، فردوسی و نظامی در راسته کریمخان نصب خواهند شد.
 
قادری همچنین از نصب 40 سازه در دو محور کریمخان و انقلاب به‌عنوان مرکز اصلی کتاب در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: مقرر شده، سازه‌ها در طول سال به معرفی کتاب و متناوب به موضوعات و رویدادهای کتابی، همچنین معرفی کتاب اختصاص پیدا کند. 
 
سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از 21 تا 27 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها