دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
باشگاه کتابخوانان کوچک در کتابخانه استاد حکیمی

باشگاه «کتابخوانان کوچک» با مشارکت کودکان 6 تا 13 سال پنج‌شنبه‌های هرهفته در کتابخانه استاد حکیمی فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار می‌شود.

رضا باقری، مدیر کتابخانه استاد حکیمی فرهنگسرای خاتم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به تشکیل باشگاه کتابخوانان کوچک در این کتابخانه از تابستان امسال، گفت: هدف اصلی این باشگاه آشنایی بچه‌ها با فضای کتاب و کتابخوانی و کتابخانه بودند، همیشه شاهد بودم که بچه‌ها از فضاهای دیگر استفاده می‌کردند، اما به سراغ کتابخانه نمی‌روند و همین مساله دغدغه‌ام بود.
 
وی افزود: در این میان سعی کردم با تبلیغات مختلف کتابخانه را به آن‌ها معرفی کنیم، برنامه‌های متنوعی را هم برای بچه‌ها تدارک دیدیم و فعالیت خود را با برنامه‌های کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شش تا 12 ساله آغاز کردیم.
 
باقری با بیان اینکه در ابتدا برنامه در قالب یک دورهمی بود، عنوان کرد: به مرور حجم برنامه و کارهایی که برای حضور بچه‌ها در کتابخانه انجام می‌دادیم توسعه پیدا کرد، به طوری که اینروزها در باشگاه کتابخوانی حدود 80 نفر از کودکان و نوجوانان عضو هستند.
 
وی تاکید کرد: با توجه به بازگشایی مدارس، قرار و زمان فعالیت باشگاه به پنجشنبه‌های هر هفته ساعت 10 تا 12 موکول شده است، برای بچه‌های کوچک روخوانی از یک کتاب انجام می‌شود، سپس خلاصه یا نتیجه کتاب از آن‌ها سوال می‌شود تا درک مطلب برایشان ایجاد شود.
 
باقری با بیان اینکه برای اغلب برای کوچکترها قصه کوتاه و برای بزرگ‌ترها داستان‌های بلند خوانده می‌شود، گفت: از بزرگترها می‌خواهیم که خلاصه‌نویسی کتاب را برای جلسه بعد بیاورند، گاهی هم یک کتاب ازسوی بچه‌های مختلف روخوانی می‌شود.
 
وی با اشاره به پیش‌بینی یک مسابقه برای اعضای باشگاه، توضیح داد: با توجه به اینکه بچه‌ها باید از کتاب‌ها خلاصه‌نویسی کنند، تا پایان سال به اعضایی که بیشترین کتاب را خوانده باشد و خلاصه‌نویسی کرده باشد، جایزه می‌دهیم.
 
به گفته باقری، اکنون حدود یک‌هزار و 200 نفر عضو این کتابخانه هستند که حدود 400 نفر آن‌ها کودک و نوجوان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها