سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
70 درصد فعالان رسانه‌ای بیستمین جشنواره کتاب و رسانه مشارکت‌کننده جدید هستند

دبیرخانه بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه، 982 اثر و ایده از سوی 275 فعال رسانه‌ای را بررسی کرد که 70 درصد آن‌ها نخستین تجربه‌ خود در این رویداد را ثبت کردند.

سیاوش صلواتیان، دبیر بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به میزان مشارکت اهالی رسانه در بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه، عنوان کرد: پس از اعلام فراخوان، 911 اثر در سه حوزه «مطبوعات و خبرگزاری‌ها»، «پخش رادیویی و تلویزیونی» و «رسانه‌های اجتماعی» در بخش مسابقه آثار و 72 ایده در بخش رویداد ایده‌پردازی تولید محتوای رسانه‌ای ارسال شد.

وی افزود: 275 نفر در جشنواره مشارکت کرده و اثر یا ایده ارسال کردند که 200 نفر آن‌ها افرادی بودند که نخستین اولین‌بار در جشنواره مشارکت داشته‌اند.

صلواتیان با بیان اینکه عدد 200 نفر در بین جامعه هدف تخصصی و محدود جشنواره که اهالی رسانه هستند، دستاورد خوبی محسوب می‌شود، گفت: اینکه 70 درصد مخاطبان نخستین‌بار اثر یا ایده ارسال کردند، عدد مطلوبی است و شاخص خوبی از موفقیت ما در دستیابی به هدف اصلی مرحله اطلاع‌رسانی و تبلیغات در معرفی جشنواره به افراد جدید است.

وی با اشاره به اهداف اجرایی کمپین تبلیغاتی جشنواره، توضیح داد: هدف ما این بود که در کنار اطلاع‌رسانی به افرادی که از گذشته جشنواره را می‌شناختند و در آن مشارکت داشتند، به دو گروه از مخاطبان نیز دسترسی داشته باشیم؛ گروه اول، فعالان رسانه‌ای در عرصه کتاب که تاکنون در جشنواره مشارکت نداشته‌اند و گروه دوم علاقه‌مندان و افراد مستعد فعالیت رسانه‌ای در زمینه کتاب که ظرفیت بالقوه تولید محتوای رسانه‌ای در این زمینه را دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالان رسانه‌ای عرصه کتاب مخاطب اصلی بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه به عنوان یک جشنواره تخصصی است، ادامه داد: این جشنواره، طی دوره‌های گذشته کمتر مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران بوده و تنها بهانه‌ای برای تقدیر از خبرنگاران کتاب بوده است.

به گفته دبیر بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه، اما در دوره بیستم سیاست ما احیا و تحول در رویکردها و ساختار اجرایی جشنواره و تلاش برای رساندن آن به جایگاه اصلیش بود تا بتوانیم از ظرفیت این جشنواره در سیاستگذاری فعالیت‌های رسانه‌ای در زمینه کتاب و نشر استفاده کنیم.

صلواتیان در پایان با اشاره به شروع شدن فرایند پالایش اولیه و داوری آثار و ایده‌های دریافتی، اعلام کرد که در دوره بیستم، رویداد ایده‌پردازی تولید محتوای رسانه‌ای به صورت مستقل از اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد و زمان‌بندی آن به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها