یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
بهره‌مندی از امتیاز مسکن مهر مساله اجاره‌نشینی کتابداران را حل می‌کند

کبرا میر‌حسینی، راه‌حل مساله مسکن کتابداران را بهره‌مندی آن‌ها از طرح مسکن مهر دانست و گفت: باتوجه به افزایش اجاره‌بهاء مسکن، دولت و نهاد کتابخانه‌های عمومی امتیازی نیز برای مسکن مهر کتابداران قائل شوند.

کبرا میرحسینی، مسئول کتابخانه اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای شهرستان بندرعباس استان هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره شعار کتاب، کتابخوانی و کتابدار، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ کتابداران خانم، این است که علاوه‌بر هفته کتاب، در طول سال به آن‌ها توجه شود.

وی با اشاره به تاثیر مساله معیشت بر انگیزه کتابداران، عنوان کرد: خوب است، دولت کنار افزایش حقوق‌ها برای کارکنان دولت، کتابداران را نیز دریابد. باتوجه به افزایش اجاره‌بهاء مسکن، دولت و نهاد کتابخانه‌های عمومی امتیازی نیز برای مسکن مهر کتابداران قائل شوند. خانه‌های سازمانی یا بخش‌های بدون استفاده کتابخانه‌های استانی از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به کتابداران اختصاص پیدا کند.

اطلاع‌رسانی از خدمات کتابخانه‌ای و تبلیغ فعالیت این مراکز
میرحسینی درباره ترویج فرهنگ کتابخوانی در ایام هفته کتاب، گفت: متاسفانه در زمینه اطلاع‌رسانی درباره خدمات و فعالیت کتابخانه‌ها، بسیار ضعیف عمل کردیم و چه خوب است برای معرفی خدمات کتابخانه‌ای در سطح جامعه ازجمله شناساندن این خدمات به نهادهای نظامی مهمی مانند نیروی دریایی، هوایی و زمینی و سایر ارگان‌های مهم در کشور فعالیت بیشتری داشته باشیم بتوانیم حمایت‌های  فرهنگی بیشتری را جذب کنیم. 

نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌ها با نام نویسندگان و کتاب‌ها
میرحسینی افزود: بهتر است برای نامگذاری خیابان‌ها شهرها و کوچه‌ها علاوه بر نامگذاری با نام شهدای عزیزمان که مفاخر کشور هستند از نام بزرگان فرهنگ و ادب فارسی و اسلامی، کتاب‌ها و نویسندگان بزرگ و ایرانی نیز استفاده کنیم تا مردم بیشتر با کتاب و نویسندگان بزرگ ایرانی آشنا شوند؛ چه بسا شهدای عزیزی که نامشان با فرهنگ و ادب و کتاب گره خورده، بهتر است نام اهالی کتاب و فرهنگ کشور در معرض دید مردم باشد.  
 
وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه مطلوبی به کتابداران در دوره مدیریت‌های اخیر از خود نشان داده است، گفت: مدیریت کتابخانه‌های استانی درکشور بهتر است با کتابداران هماهنگی و ارتباط بیشتری داشته باشند تا مسئولان کتابخانه‌های شهرستانی برای انجام خواسته‌های کوچک درگیر فرآیند اداری و طولانی مدت نشوند.
 
ایجاد یک کانال ارتباطی مستقیم با کتابداران
میر‌حسینی عنوان کرد: در دوره مدیریت قبلی پیش‌تر ر سایت نهاد بخشی به نام ارتباط با دبیر کل وجود داشت و این ارتباط در دوره مدیریت جدید بیشتر و چهره به چهره شده است؛ زیرا دبیرکل جدید ارتباط حضوری بیشتری با کتابداران دارد. بهتر است این ارتباط کتابداران با نهاد درطول سال فزاهم باشد. نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌تواند با ایجاد یک کانال ارتباطی مستقیم با دبیرکل در شبکه‌های اجتماعی داخلی این فرصت ارتباط را در طول سال برای آنان فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها