دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
برگزیدگان جایزه جلال شایسته شأن معتبرترین جایزه ادبی خواهند بود

وجیهه سامانی، دبیر علمی پانزدهمین دوره جایزه جلال آل‌احمد با اشاره به اینکه شروع رسمی این جایزه از فردا (10 آبان) کلید خواهد خورد، اظهار امیدواری کرد که روند داوری کاملا منصفانه و علمی و در شأن معتبرترین جایزه ادبی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، وجیهه سامانی، روز گذشته (هشتم آذر) با حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر علمی پانزدهمین دوره جایزه جلال آل‌احمد شد تا نقش تخصصی خود را در ایجاد هماهنگی‌های شایسته در هیات علمی، اتخاذ تصمیمات مقتضی و پیگیری اجرای آنها، ایفا کند.

سامانی که دبیری جایزه «قلم زرین» و «جشنواره جوان سوره» و داوری جشنواره‌ها و جوایز مختلف ادبی همچون «جشنواره اشراق»، «جایزه ادبی یوسف»، «کتاب سال دفاع مقدس»، «جایزه قلم زرین»، «جایزه شهید اندرزگو»، «جشنواره تلویزیونی شبکه مستند»، «جشنواره سبک زندگی» و «جایزه ادبی خودنویس» را در کارنامه دارد، در گفت‌وگو با ایبنا از اعتماد به وی و حاصل شدن توفیق خدمت‌رسانی به معتبرترین و مهم‌ترین جایزه ادبی کشورمان ابراز رضایت کرد و افزود: جوایز ادبی در هر جامعه نشانه‌ای از زنده و پویا بودن ادبیات و فرهنگ آن کشور است. برپایی جشنواره‌ها به پویایی و فعال بودن جریان ادبی کشور و اعتلای صنعت نشر و همچنین افزایش شور و انگیزه در نویسندگان کمک می‌کنند.

دبیر علمی پانزدهمین دوره جایزه جلال آل احمد با اشاره به اینکه در دهه اخیر با کاهش محسوس تعداد جشنواره‌های ادبی به دلایل مختلف از جمله مسائل اقتصادی مواجه شده‌ایم، افزود: جایزه جلال آل‌احمد یکی از قدیمی‌ترین، معتبرترین و ارزشمندترین جوایز ادبی کشور است که برگزیده شدن در این جایزه اعتبار و ارزش ویژه‌ای دارد.

وی همچنین با بیان اینکه داوری جوایز ادبی از جمله جایزه جلال آل‌احمد روال خاصی دارد گفت: البته ما تکثر نظرها و سلیقه‌ها را داریم که از آن گریزی نیست؛ اما باید تلاش کنیم از حضور و داوری منصف‌ترین و خبره‌ترین داوران در این دوره استفاده کنیم تا شایسته‌ترین آثار که در شأن معتبرترین جایزه ادبی سال است، انتخاب شوند؛ چرا که معتقدیم اعتبار هر جشنواره به انتخاب‌های آن برمی‌گردد و این برگزیدگان هستند که رسالت یک جشنواره را مشخص می‌کنند.

سامانی در پایان گفت: مراحل اجرایی پانزدهمین دوره جایزه جلال آل احمد فردا (10 آبان) ضمن نشستی به طور رسمی آغاز می‌شود و به‌زودی داوران معرفی و فعالیت خود را شروع می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها