جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
«مسافر بی‌چمدان ترمینال جنوب» به بازار کتاب رسید

مجموعه شعر «مسافر بی‌چمدان ترمینال جنوب» که انعکاس بی‌تکلف تجربیات شخصی‌ شاعر در مواجهه با عشق، از سوی انتشارات «آنان» منتشر شد.

سیداحمد آبساران، شاعر آبدانانی و سراینده مجموعه «مسافر بی‌چمدان ترمینال جنوب» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام گفت: «مسافر بی‌چمدان ترمینال جنوب» انعکاس بی‌تکلف تجربیات شخصی‌ام در مواجهه با اکسیر ناب و بی‌نظیر عشق به‌عنوان خمیرمایه اصلی هنر شعر و شاعری است.
 
وی ادامه داد: دی‌ماه سال گذشته این مجموعه شعر را به همت انتشاران «آنان» در تهران به چاپ رساندم. عنوان کتاب را از مرثیه‌ای که برای برادرم، زنده یاد مهدی آبساران سروده بودم؛ انتخاب کردم و در انتخاب عنوان این مجموعه تلاش داشته‌ام از کلیشه‌ها پرهیز کنم. شعرناب، دنیای تازه‌ای در مقابل مخاطب باز می‌کند و هرچه قدر این دنیا خلاقه و از زاویای تازه به زندگی انسان معاصر نگاه کرده باشد، اثربخشی شعر بر خواننده بیشتر خواهد بود.

آبساران ادامه داد: پرهیز از قافیه‌ پردازی‌های کوششی و نه چندان دلچسب،دوری از تطویل و تکلف‌های نابه‌جا در بیان تجربیات شخصی در مواجهه با موضوعات و چالش‌هایی چون: عشق و نفرت؛ بی‌وفایی؛ مرگ و زندگی و... از ظرفیت های شعر ناب می‌دانم.
 
وی با اشاره به سادگی و صمیمیت زبان شعری تصریح کرد: تاثیرگذاری و مقبولیت (احتمالی) اثر بر مخاطب را مرهون و مدیون سادگی و صداقت در کلام می‌دانم، زیرا صداقت و صمیمیت در شعر موجب تقویت ارتباط شاعر با خواننده می‌شود و شاعر به راحتی می‌تواند اندیشه‌ها و مفاهیم مورد نظرش را به خواننده انتقال دهد.
 
این شاعر آبدانانی ادامه داد: شعر برای شاعر، تریبون مؤثر و بلندآوازه‌ای است که شاعر می‌تواند با آن مخاطبان را دور خود جمع کند و از دنیایش به زبان تازه حرف بزند و آنان را در آسمان خیال و اندیشه‌هایش همراه کند.

به گزارش ایبنا؛ سیداحمد آبساران، متولد سال1353. شاعر است و معلم در شهرستان آبدانان. از سال1379 به‌طور جدی وارد عرصه شعر شده. چند سالی که در انجمن‌های مختلف اصفهان فعالیت ادبی داشته، انجمن‌ها تاثیر زیادی در شاعر شدنش داشته‌اند. او هم‌اکنون به‌عنوان دبیرانجمن ادبی نوید شهرستان آبدانان فعالیت مستمر و جدی ادبی دارد. آبساران یک مجموعه رباعی و یک مجموعه شعر آیینی آماده چاپ دارد و قرار است زودی منتشر شوند. انتشارات آنان این مجموعه که شامل 18شعر سپید؛ 10غزل؛ 13رباعی و 5 ترانه است را در 70 صفحه با طرح جلدی از احمد عزیزپور، در 700 جلد و به قیمت 30 هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها