چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
افتتاح نمایشگاه کتاب باکو 2022 با حضور مسئولان فرهنگی ایران

پورمرجان، از افتتاح هشتمین دوره نمایشگاه کتاب باکو با حضور یاسر احمد‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با بیش از 400 جلد کتاب‌ در موضوعات مختلف ادبی و علمی در این نمایشگاه حضور دارد.

قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برگزاری نمایشگاه کتاب آذربایجان گفت: هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو از پنجم تا نهم اکتبر در مرکز اکسپو و محل دائمی نمایشگاه‌های باکو آذربایجان برگزار می‌شود. ترکیه، مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب باکو است.

وی افزود: به دعوت معاون وزیر فرهنگ کشور آذربایجان، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در این نمایشگاه شرکت می‌کند و در مراسم رسمی افتتاحیه این نمایشگاه حضور پیدا می‌کند و پس از آن با وزیر فرهنگ آذربایجان، آنارکریموف و معاون اول آن ملاقات خواهد داشت.

پورمرجان درباره نحوه حضور جمهوری اسلامی ایران در هشتمین دوره نمایشگاه کتاب باکو گفت: جمهوری اسلامی ایران در 40 مترمربع غرفه بیش از 400 جلد کتاب‌ در موضوعات مختلف ادبی و علمی در این نمایشگاه حضور دارد؛ همچنین دو نفر از نویسندگان و شاعران کشورمان غلامرضا طریقی و محمد میر‌کیانی، نویسنده حوزه کتاب کودک در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و در جمع فرهیختگان، نویسندگان و کتابدوستان کشور آذربایجان در نمایشگاه کتاب باکو، درباره کتاب و صنعت نشر، سخنرانی خواهند داشت.

وی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی برای غرفه ایران ازجمله برگزاری مسابقات متعدد برای کودکان، نوجوانان و جوانان در نمایشگاه کتاب باکو در نظر گرفته‌ شده است.

 پورمرجان ادامه داد: اکتاب «معرفی صنایع دستی ایران» که به همت رایزنی فرهنگی ایران در باکو نوشته و ترجمه شده با حضور مقامات آذربایجان و یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها