پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
ارسال اثر به دبیر‌خانه رویداد‌های ترویجی ارشاد الکترونیکی می‌شود

اسماعیل جانعلی‌پور، درباره تحولات در برگزاری رویداد‌های ترویجی بعد از انتقال آن‌ها به دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌‌های فرهنگی از طراحی سامانه جدید خبر داد و گفت: در آینده نزدیک، فعالیت‌های آموزشی،‌ پشتیبانی و حمایت،‌ دریافت آثار و ایده‌ها در قالب سامانه «شبکه ترویج کتابخوانی ایران» انجام خواهد شد.

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، از طراحی وب‌سایت جدید دفتر مجامع خبر داد و گفت: آثار به دبیر‌خانه رویداد‌های ترویجی، دستی به دبیرخانه ارسال می‌شد که نظم‌دهی‌ و تورق  آن‌ها کار فیزیکی پرزحمت و حجیمی را به همراه داشت؛ بنابراین در آینده نزدیک، فعالیت‌های آموزشی،‌ پشتیبانی و حمایت،‌ دریافت آثار و ایده‌ها در قالب سامانه «شبکه ترویج کتابخوانی ایران» http://bookpromotion.ir/ انجام خواهد شد.   

وی درباره بررسی امکان دسترسی مروجان کتابخوانی در مناطق روستایی کشور به سامانه شبکه ترویج کتابخوانی ایران گفت: ایده روستائیان فعالی در حوزه کتابخوانی ابتدا در شورای متشکل از فعالان فرهنگی هر روستا، دهیار و نهادهای فعال فرهنگی از‌‌جمله کتابخانه‌های عمومی تائید و به دبیر‌خانه شورا ارسال می‌شود؛ اعضای این شورا به شبکه اینترنت متصل هستند.

جانعلی ‌پور افزود: با توجه به اتصال شبکه دهیاری‌ها و نهاد کتابخانه‌های عمومی به اینترنت و ارائه خدمات آنلاین تا امروز مشکلی برای ارسال اثر از سوی روستائیان مروج کتابخوانی به دبیرخانه نداشتیم و قطعا نخواهیم داشت.
 
مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر مساله‌ای درباره دسترسی به اینترنت پیش آمد کرد، اغلب به دلیل ارتباط نزدیک برگزارکنندگان، افراد می‌توانند حتی، دستی آثار خود را ارسال کنند؛ اما با توجه به اینکه از لایه روستا، شهرستان و اداره کل استان‌ها به اینترنت متصل هستند، این مشکل حل می‌شود و می‌توانند اطلاعات را بارگذاری کنند.
 
سیاستگذاری فرهنگی به جای اجرا
جانعلی‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار(ایبنا) درباره حجم بالای فعالیت دفتر مجامع عنوان کرد: با توجه به عنوان « اداره کل مجامع، تشکل‌‌ها و فعالیت‌های فرهنگی» توقع اینکه سایر فعالیت‌های فرهنگی نیز در این دفتر را سیاستگذاری کنیم، قابل پیش‌بینی است. بنابراین آنچه که باید تغییر کند، توجه به موضوع دخالت مستقیم در اجرا است؛ به‌عبارت دیگر برای رویدادهای مهم فرهنگی باید سیاستگذاری کنیم تا اینکه عملیات اجرایی داشته باشیم. بنابراین اگر با این رویکرد عمل کنیم، نگران نیستیم که حجم فراوانی از رویدادها در حوزه فعالیت‌های فرهنگی به دفتر مجامع محول شود.

وی افزود: پنج رویداد جدید شامل شبکه مروجان کتابخوانی، باشگاه‌های کتابخوانی، روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پایتخت کتاب ایران، به این اداره محول شده و کارها به خوبی در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها