چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
نویسندگان ادبیات پایداری از ظرفیت‌های طنز‌نویسی استفاده کنند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به نقش تاثیرگذار رزمندگان زنجانی در تألیف کتاب‌های دفاع مقدس گفت: در حوزه تألیف کتاب طنز دفاع مقدس کم‌کاری شده است.

سید‌شمس‌الدین موسوی،  مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: یکی از سیاست‌های این اداره کل حمایت از کتاب، به‌ویژه کتاب‌ در حوزه دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه طی سنوات گذشته به‌ویژه همزمان با کنگره شهدا اقدامات قابل توجهی در بحث چاپ کتاب انجام شد، اضافه کرد: سال قبل همزمان با کنگره شهدا بیش از 100 کتاب موضوعی دفاع مقدس تألیف شد. آمارها نشان می‌دهد جدی‌ترین کتاب دفاع‌مقدس طی یک دهه اخیر به رشته تحریر درآمدند. برخلاف چهره سخت و خشن جنگ، اعتقاد داریم باید این خاطرات و تجربیات به مردم منتقل شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه برای آشتی جوانان با کتابخوانی باید از ظرفیت طنز استفاده کرد، اضافه کرد: طنز، قالبی است که می‌تواند یک فرد را به کتابخوانی علاقه‌مند کند.

وی با اشاره به اینکه تنها کتاب طنز استان در حوزه دفاع‌مقدس کتاب‌(جنگ به روایت لبخند) خاطرات رزمنده احمد محمدی به قلم سیده‌‌الهه موسوی است، بیان کرد: انتظار داریم نویسندگان زنجانی در حوزه طنز بیشتر ورود کنند.

موسوی افزود: اگر تنها مادران در قید حیات را در نظر بگیریم و در یک‌سال تنها از یک‌درصد آن‌ها برای تالیف کتاب استفاده کنیم، در پایان سال، ۱۰۰ کتاب در حوزه دفاع‌مقدس خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها