چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
نخستین سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» برگزار می‌‎شود

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره ملی شعر خورشید ضمیران گفت: این رویداد فاخر ملی، بر ماندگاری حرکت تاریخی «یوم‌العباس» زنجان با پرداختن به موضوع سبک زندگی و رفتاری حضرت ابوالفضل برگزار می‌شود.

امیر نعمتی،‌ رئیس حوزه هنری استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: نخستین سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» برگرفته از شعر عاشورایی استاد حسین منزوی از بیت «تو اختر سرخی که به انگیزه تکثیر - ترکید بر آیینه خورشید ضمیران» با همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی و هنری این استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» نیز با موضوع حضرت ابوالفضل‌(ع) و با هدف عرض ارادات هنرمندان عاشورایی به علمدار کربلا و پرداختن به ویژگی‌های منحصر‌به فرد آن‌ها برگزار می‎شود، اضافه کرد: این رویداد فاخر ملی، بر ماندگاری حرکت تاریخی یوم‌العباس زنجان با پرداختن به موضوع سبک زندگی و رفتاری حضرت ابوالفضل برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» به لحاظ نامگذاری استان به‌عنوان پایتخت شور و شعور حسینی و روز هشتم محرم به‌عنوان «یوم العباس» و با هدف تحقق اهداف سند زیست بوم حوزه هنری در استان برگزار می‌شود که در نهایت آثار ارسالی تبدیل به کتاب خواهد شد.

نعمتی درباره مهلت ارسال آثار به دبیر‌خانه گفت: با توجه به اختلالات اینترنت، امکان تمدید و نحوه ارسال آثار، برای ساماندهی آثار دریافتی، امکان تمدید این جشنواره در روزهای آتی وجود دارد. دبیر علمی جشنواره قربان ولیئی و دبیر اجرایی جشنواره نیز رضا اسمخانی از شاعران معروف استان و کشور هستند.

طبق فراخوان این سوگواره علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوع حضرت ابوالفضل(ع)، شجاعت، وفاداری، بصیرت، توحید و مقام حضرت براساس مقاتل معتبر شیعی در  قالب فایل word با ذکر مشخصات کامل به شماره  همراه واتساپی ۰۹۳۳۱۸۱۹۷۶۷ ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها