دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
دزفول میزبان جشنواره ملی کتابخوانی دفاع مقدس با عنوان «در پناه نخل‌ها»

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری آیین پایانی نخستین جشنواره ملی کتابخوانی دفاع مقدس با عنوان «در پناه نخل‌ها» در دزفول خبر داد.

عباس حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیان کرد: ایشان درباره این دو مقوله بیش از ۳۰ موضوع ازجمله، سیره شهدا، ایثارگری آحاد ملت در دوران دفاع مقدس را به‌عنوان کلید واژه، تبیین گسترده و بزرگ بودن دفاع مقدس، و پرداختن به آن در همه رده‌ها را ضروری و مهم ارزیابی کردند.

وی افزود: حوزه دفاع مقدس، حوزه گسترده‌ای است و باید تلاش کنیم در ابعاد مختلف از‌جمله برگزاری رویدادها، ایثارگری و رشادت شهدا را به نسل جدید انتقال دهیم و وظیفه دستگاه‌های متولی پرداختن به این مقوله است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه استقبال از جشنواره ملی کتابخوانی دفاع مقدس با عنوان «در پناه نخل ها» مطلوب بوده است، اظهار کرد: علاقه‌مندان از سراسر کشور با ارسال 13 هزار 918 در این رویداد مشارکت کردند.

وی با اشاره به گستردگی موضوعی جشنواره ملی کتابخوانی دفاع مقدس گفت: گروه‌های سنی مختلف از کودک و نوجوان و بزرگسال توانستند در بخش‌های جشنواره از‌جمله داستانک با تعداد 215 اثر، بخش شعر، 170 اثر، پویش کتابخوان 263 نفر و چهار گزینه‌ای، 11هزار و 604 نفر و در نقاشی یک‌هزار و 666 اثر شرکت کردند.

حسین‌زاده اضافه کرد: پس از بررسی آثار از سوی هیئت داوران، 69 نفر در  بخش استانی و 49 نفر در بخش کشوری به مرحله پایانی راه یافتند.

وی ادامه داد: زمان شروع برگزاری این جشنواره همزمان با سالروز آزاد‌سازی خرمشهر‌(سوم و چهارم خردادماه) و روز مقاومت دزفول بود و آیین پایانی جشنواره و تجلیل از برگزیدگان جشنواره چهارشنبه (6 مهرماه) در دزفول اجرا می‌شود.

وی  یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شد هرسال یک شهید شاخص برای این جشنواره معرفی شود. به منظور آشنایی کل کشور با دلاوری‌ و شجاعت‌های سردار شهید علی هاشمی دوره اول جشنواره ملی در پناه نخل‌ها به این شهید اختصاص داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها