دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
«جشنواره زلال قریحه» ملی شد

مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم درباره برگزاری جشنواره ملی «زلال قریحه» گفت: این جشنواره با هدف آفرینش آثار ادبی با موضوع مادران شهید برگزار می‌شود.

مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم درباره برگزاری جشنواره ملی «زلال قریحه» گفت: جشنواره ملی «زلال قریحه» با هدف تجلیل از فداکاری‌ها و جایگاه مادران شهدای استان قم، همچنین  گسترش معارف دفاع مقدس از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: ضرورت برگزاری جشنواره «زلال قریحه» از سوی محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور احساس و با همکاری محافل ادبی استان‌ها و محفل ادبی پروین اعتصامی اداره کل کتابخانه‌های استان قم اجرایی خواهد شد. از  پوستر این جشنواره ملی با عنوان «زلال قریحه» به زودی و با حضور پدر شعر آیینی ایران اسلامی و جمعی از استادان و نخبگان رونمایی می‌شود.
 
توکلیان درباره عنوان جشنواره «زلال قریحه» افزود: مقام معظم رهبری در تقریظ خود برای شعر خانم مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستند، فرمودند «ای کاش برای دیگر مادران ارجمند شهدای قم نظیر مادران شهید زین‌الدین و همچنین در سراسر کشور، زلال قریحه شاعران، آثاری بیافریند.» بنابراین طبق فرمایش معظم‌له، آفرینش ادبی با موضوع «زلال قریحه» برای مادران شهید در دستور کار قرار گرفت.
 
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قالب‌های این جشنواره را تبیین کرد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود با موضوع مادران شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان امنیت جمهوری اسلامی ایران را در قالب‌های شعر، نوحه و سرود به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
  
در بخش دیگری از این گفت‌وگو توکلیان به «پویش اهدای کتاب، اهدای آگاهی» اشاره کرد و گفت: بررسی آمارِ مربوط به اجرای دوساله پویش «اهدای کتاب» نشان می‌دهد، اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی قم از شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۱، بالغ بر ۳۰ هزار و 767 کتاب بوده است که ۲۸هزار و 822 نسخه کتاب از سوی اعضای کتابخانه‌های عمومی و هزار و 158 نسخه کتاب نیز از سوی ناشران اهدا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها