چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
دیدار و گفت‌و‌گوی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی

در بازدید مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از انجمن فرهنگی ناشران آموزشی درباره موضوعاتی چون اجرای طرح‏‌های فصلی، بازار خارجی کتاب آموزشی و برگزاری جشنواره کتاب‌های علمی _ آموزشی گفت‌و‌گو شد.

امین آصفی، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، از دیدار علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از دفتر این انجمن خبر داد و گفت: در این دیدار، حسین صفری، معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب، محمد خلج، معاون اداری و مالی و سعید مجیدی، دستیار ویژه و رئیس حوزه مدیر عامل، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران را همراهی می‌کردند و اعضای هیات مدیره انجمن نیز میزبان این نشست بودند.
 
وی افزود: این نشست به درخواست انجمن و با دعوت از مدیران موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد که حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید. در این نشست درباره مسائل و مشکلات حوزه نشر، به‌خصوص، موضوعات مرتبط با حوزه ناشران آموزشی بحث و تبادل نظر شد.
 
آصفی با بیان اینکه در این دیدار درباره سرفصل های مختلفی بحث و تبادل نظر شد، گفت: یکی از موضوعات مطروحه به بررسی سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اختصاص داشت که در این زمینه انتقادات و پیشنهادات خود را برای بهتر شدن این رویداد بزرگ فرهنگی ارائه کردیم.
 
وی با اشاره به دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار، توضیح داد: اعضای انجمن هر یک موضوعاتی مثل وام و تسهیلات به ناشران آموزشی، تبلیغات در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (به‌عنوان ترویج برای گسترش بازار کتاب)،  کاغذ  ناشران آموزشی،  طرح اخذ مالیات از ناشران را در بودجه 1400 (تبصره ۶ بند ف: اخذ مالیات از ناشران کمک درسی با درآمد بالای ۵۰۰ میلیون تومان) و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران آموزشی بخشی از این موضوعات بود.
 
به گفته آصفی، موضوعاتی – آموزشی، اجرای طرح‏‌های فصلی با  حضور ناشران آموزشی، بازار خارجی کتاب آموزشی، حضور انجمن ناشران آموزشی در تعاملات خرد جمعی، برگزاری جشنواره کتا‌ب­‌های علمی، تخلفات کانال‌های مختلف تلگرامی واتساپی، موضوع مالیات، برگزاری سلسله نشست­‌های تبیینی و توجیحی درباره کتاب‏‌های آموزشی، برگزاری نمایشگاه­‌های استانی، همکاری در تولید مجلات و نشریات خانه کتاب و ادبیات ایران،  اهداء کتاب و محصولات آموزشی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها