چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
چاپخانه‌های دیجیتال با همکاری وزارت ارشاد ساماندهی می‌شوند

اعضای هیات مدیره اتحادیه لیتوگرافان با یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند، در این دیدار موضوعات مختلفی مثل ساماندهی چاپخانه‌های چاپ دیجیتال و لزوم توجه به حوزه آموزش مطرح شد.

مجتبی معراج‌محمدی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به دیدار اعضای هیات‌مدیره اتحادیه لیتوگراف، مهر و پلاک، اسکرین و چاپ دیجیتال با یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در این دیدار ابتدا  آمادگی خود بر هر نوع همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعلام کردیم و در ادامه سایر اعضاء برنامه‌های اتحادیه را در سه محور توسعه آموزش، ارائه خدمات مشاوره و توانمندسازی اعضای صنفی و ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی معرفی کردند.
 
وی با اشاره به نکات مهمی که در این نشست به آن پرداخته شد، ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده، ساماندهی چاپخانه‌های دیجیتال و ساماندهی کانون‌های فعال شهر تهران شهر تهران بود که تاکید شد باید هرچه سریع‌تر با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.
 
محمدی افزود: بخش دیگر این دیدار به بحث تاسیس مدرسه مجازی چاپ و برگزاری سمینار بین‌المللی چاپ دیجیتال و فرصت‌های پیش رو اختصاص داشت که با استقبال معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد همراه شد.
 
وی از اعلام آمادگی اتحادیه لیتوگرافان برای ارائه ظرفیت‌های کارشناسی و نخبگانی در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خبر داد و گفت: در ادامه  نیز نکاتی درباره موضوع تسهیل در ضوابط صنفی با اداره کل ارشاد استان تهران به‌عنوان مجری قوانین و دستورالعمل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد.
 
محمدی با اشاره به صحبت‌های یاسر احمدوند در این دیدار، عنوان کرد: معاون امور فرهنگی، حمایت خود از هرگونه آموزش در حوزه چاپ را اعلام کرد و برای انجام طرح‌ها و کارهای مختلف در حوزه آموزش قول همکاری داد و این موضوع را یکی از ویژگی‌های اتحادیه لیتوگرافان برشمرد که از معدود مواردی است که اتحادیه‌ها به امر آموزش توجه جدی و اساسی دارند.
 
به گفته وی، احمدوند در این دیدار درباره ساماندهی حوزه چاپ دیجیتال و تبلیغات یادآور شد که این مساله جزء ضرورت‌های وزارتخانه است و ساماندهی آن‌ها کمک می‌کند از تخلفات در حوزه نشر جلوگیری کنیم.
 
محمدی در پایان به بخش دیگر صحبت‌‌های معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد اشاره کرد و گفت: احمدوند بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ساماندهی مراکز فروش دستگاه‌های چاپ دیجیتال تاکید کرد که با استقبال هیات‌مدیره اتحادیه قرار گرفت و نکته مهمی که در این نشست اتفاق افتاد، این بود که معاون فرهنگی از اراده هیات مدیره بر همکاری و تعامل بیشتر با وزارتخانه به عنوان متولی صنعت چاپ استقبال کرد تا با کمک بخش خصوصی و دولت مشکلات پیش پای صنف برای توسعه این صنعت برداشته شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها