یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
برگزاری 3 نشست تخصصی کمیته علمی و فرهنگی جشنواره چاپ

سه نشست‌ تخصصی با رویکرد چاپ و محصولات چاپی به همت کمیته علمی و فرهنگی بیست‌و‌دومین جشنواره ملی صنعت چاپ برگزار خواهد شد.

علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اجرای برنامه‌های کمیته علمی و فرهنگی بیست و دومین جشنواره ملی صنعت چاپ، عنوان کرد: این کمیته در زمینه برنامه‌ریزی برای نشست‌ها، کارگاه‌ها و هم‌اندیشی با حضور فعالان و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف صنعت چاپ فعالیت دارد و به همین منظور برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.
 
وی با بیان اینکه سه نشست تخصصی برای هفته جاری در نظر گرفته شده است، گفت: میزگرد تخصصی «زبان فارسی و‌ هویت ملی؛ پاسداشت و بایسته‌ها» یکی از این برنامه‌ها است که امروز ساعت 14 در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف تبادل نظر و تعامل فعالان حوزه‌های مختلف زبان و ادبیات فارسی و اهالی چاپ برگزار خوهد شد.
 
ابراهیمی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام، بیان کرد: نشست «بسته‌بندی محصولات فرهنگی» عنوان برنامه دیگری است که چهارشنبه‌ (2 آذرماه) با هدف بررسی الگوها و فرهنگ ایرانی با حضور جمعی از دست‌اندرکاران حوزه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: شنبه‌(پنجم آذر) نشست «فناوری چاپ در جهان و ایران» با حضور جمعی از فعالان صنعت چاپ برگزار خواهد شد و فناوری‌های نوین چاپ مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
 
ابراهیمی با بیان اینکه هدف اصلی این میزگردها و نشست‌ها، بحث و تبادل نظر درباره وضعیت کنونی صنعت چاپ است، گفت: ارتقاء کیفیت، دانش و مهارت فعالان صنعت چاپ ضرورتی غیرقابل انکار است و تلاش داریم در قالب برنامه‌های مختلف علمی و آموزشی این موضوع را بررسی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها