سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
دوره «تربیت ارائه‌دهنده (Presenter) کتاب» برگزار می‌شود

دوره «تربیت ارائه‌دهنده (Presenter) کتاب» از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان و انستیتو مدرسه گفت‌وگو برگزار می‌شود، در این دوره ارائه صحیح، ارائه‌ای عمیق، دقیق، مفید و موثر کتاب آموزش داده می‌شود.

زهرا برقانی، مسئول کارگروه ترویج فرهنگ کتابخوانی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری دوره «تربیت ارائه‌دهنده (Presenter) کتاب» درباره ضرورت اجرای آن، توضیح داد: از آنجا که کتاب مظلوم واقع شده، ضرورت معرفی آن بسیار احساس می‌شود، کتاب آگاهی می‌دهد و موثرترین راه برون‌رفت از مسائل متعدد در کشور این است که کتاب به درون زندگی مردم راه یابد.
 
وی ادامه داد: مساله اینجا است که مردم کتاب خوب را نمی‌شناسند، فرصت خواندن این همه کتابی که در بازار موجود است، هم نیست و در این دوره تلاش می‌کنیم ارائه‌دهنده (Presenter) کتاب معرفی کنیم.
 
برقانی با اشاره به برگزاری این دوره، عنوان کرد: پس از ماه‌ها بررسی در کارگروه ترویج کتابخوانی، طرح ارائه دهنده کتاب نوشته شد تا سفیرانی را تربیت کند که خوب کتاب بخوانند، کتاب خوب بخوانند و کتاب را به دیگران معرفی کنند، منظور از ارائه دهنده یک ارائه ساده نیست. در این دوره منظور ما از ارائه صحیح، ارائه‌ای عمیق، دقیق، مفید و موثر است.
 
وی در این زمینه توضیح داد: تسهیلگر و مربی دوره، احمدرضا آذربایجانی، متخصص و مربی تعلیم و تربیت، مولف و ناشر حوزه کودک و نوجوان است که این دوره را به صورت آنلاین و بر بستر نرم‌افزار ZOOM  برگزار خواهد کرد.
 
برقانی با بیان اینکه دوره طی دوماه و در ۸ جلسه برگزار می‌شود، گفت: سرفصل‌های این دوره شامل قدرت اقناع، تحلیل محتوای کتاب، اصول و فنون بیان، تجربیات عملی Presenting ، تولید محتوا و اصول زیباشناسی و معرفی کتاب در فضای مجازی است که تاکنون دو جلسه آن برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها