یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
برگزاری سومین دوره معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی همزمان با هفته کتاب

سومین دوره انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی همزمان با چهارمین جشنواره ملی نشر دانشگاهی در هفته کتاب امسال برگزار می‌شود.

مسعود پایدار، دبیر انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، از برگزاری سومین دوره انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی خبر داد و گفت: انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با هدف حمایت از تولید علم و انتشار آثار موثر در توسعه علمی کشور، امسال، سومین دوره جشنواره انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی را همزمان با چهارمین جشنواره ملی نشر دانشگاهی برگزار می‌کند.
 
وی افزود: در این دوره، انتخاب کتاب‌های برگزیده سال ۱۴۰۱ محدود به آثار منتشر شده سال ۱۴۰۰ و رشته‌های دانشگاهی اعم از علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم کشاورزی و دامی، هنر و معماری است.
 
پایدار با اشاره به معیارهای انتخاب این دوره از جشنواره توضیح داد: کتاب برگزیده دانشگاهی منحصر به آثار تألیفی دارای مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در انتخاب آن‌ها معیارهایی مانند محتوای مناسب علمی، نوآوری در ارائه موضوع و نحوه نگارش و ویرایش علمی و ادبی متن مدنظر است.
 
وی با بیان اینکه این جشنواره همزمان با هفته کتاب سال جاری برگزار خواهد شد، تاکید کرد: کیفیت ارائه اثر از نظر حروف‌نگاری، صفحه‌آرایی، کیفیت فنی چاپ و صحافی، و طراحی جلد در نظر گرفته می‌شود، انتخاب کتاب‌های برتر با نظر هیئت داوران و معرفی آن برعهده کمیته انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی است.
 
وی همچنین درباره مراحل بعد از انتخاب کتاب برگزیده، یادآور شد: پس از اینکه آثار انتخاب شده، 2 جلد دیگر از کتاب‌های انتخاب‌شده تحویل دبیرخانه می‌شود تا علاوه بر معرفی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت داده شود، همچنین کتاب‌های انتخاب‌ نشده به ناشر یا مؤلف آن‌ها بازگردانده خواهند شد.
 
پایدار درباره تاریخ ارسال آثار نیز، گفت: پدیدآورندگان و ناشران آثار دانشگاهی می‌توانند از تاریخ ۱ تا ۱۵ مهر ۱۴۰۱ نسخه‌ای از کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه کتاب برگزیده دانشگاهی به آدرس تهران، خیابان انقلاب، حدفاصل خیابان دانشگاه و ابوریحان، ساختمان فروردین، پلاک ۱۱۸۲، طبقه چهارم، واحد ۱۵، انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی) تحویل دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها