شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
استقرار پایگاه فرهنگی اربعین در مرز بین‌‌المللی مهران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از استقرار پایگاه فرهنگی اربعین در مرز بین‌‌المللی مهران خبر داد.

فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ‌(ایبنا) در ایلام گفت: با استقرار پایگاه فرهنگی اربعین از سوی این اداره کل با حضور همکاران، با بهره‌گیری از زبان فرهنگ و ادب و هنر مفاهیم عاشورایی و اربعینی به کودکان و نوجوانان زائر انتقال داده می‌شود، زیرا زبان هنر و ادبیات یکی از شیوه‌های جذاب برای انتقال صحیح این مفاهیم ارزشی به کودکان و نوجوانان است.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام افزود: با استقرار پایگاه فرهنگی اربعین در مرز بین‌المللی مهران، همکاران در بخش‌های ستادی و مراکز در دو نوبت و به‌صورت شبانه‌روز به انجام خدمات و فعالیت‌های  فرهنگی و هنری و ادبی به مخاطبان مشغول هستند و خوشبختانه این پایگاه مورد استقبال جوامع هدف قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: با حضور همکاران متعهد کانونی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری، شاهد حضور کودکان و نوجوانان به همراه والدین‌شان در این پایگاه فرهنگی هستیم و در این مکان برنامه‌های فرهنگی، مسابقه‌های عکاسی و دلنوشته‌های ادبی و همچنین اهدای بسته‌های فرهنگی و کتاب به مخاطبان انجام می‌شود.
 
رستگار ادامه داد: شور و شعور حسینی و عاشورایی که در میان همکاران پرتلاش موج می‌زند، موجب شده که این عزیزان فارغ از زمان و خستگی و حجم بالای تردد زائران و گرمای شدید و بالای 50 درجه در این مکان، خالصانه به انجام فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان مشغولند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام بیان کرد: اهداء کتاب به کودکان و نوجوانان با هدف معرفی محصولات فرهنگی کانون و نیز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از برنامه‌های ثابت این پایگاه است و کتاب‌های انتشارات کانون، اغلب موضوعات مذهبی و آیینی دارند.
 
وی ادامه داد: اجرای فعالیت‌های کانونی در این پایگاه، تاچند روز پس از اربعین حسینی از سوی اداره کل کانون استان ادامه خواهد داشت و همکاران، داوطلبانه در پایانه حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها