پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
برنامه‌های روز شعر و ادب فارسی در لرستان تشریح شد

منصور احمدی از برگزاری برنامه‌های مختلف روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت مقام استاد شهریار در این استان خبر داد.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان گفت: با توجه به نام‌گذاری ۲۷ شهریورماه در تقویم رسمی کشور از سوی شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان گرامی‌داشت استاد شهریار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برنامه‌های مختلفی را برای این روز در نظر گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: استاد شهریار با زبان و نگاه ویژه خود در انواع و قالب‌های شعر سنتی سخن‏‌پردازی کرده است. آثار او، در هر نوع و قالبی، هم از نظر قوت و کیفیت و هم از نظر کمیت درخور توجه است.

احمدی با بیان اینکه مهم‌ترین  شاکله هویت فرهنگی ایرانیان زبان و ادبیات فارسی است، افزود: پاسداری از فرهنگ ملی، زبان و ادبیات فارسی و تقویت هویت ایرانی بیش از مسائل دیگر باعث رشد آگاهی فرهنگی و ملی، زمینه‌ساز جهش‌های مثبت سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

وی به شرکت در ششمین کنگره بین‌المللی شعر و ادب فارسی (پاسداشت مقام استاد شهریار) اشاره کرد و افزود: صبح یکشنبه 27 شهریورماه ویژه برنامه‌ای در برج میلاد برگزار می‌شود که در این برنامه شخصیت‌هایی ازجمله وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در جمع ادیبان و شاعران حضور خواهند داشت و مقاله‌های علمی و فرهنگی اهالی قلم درباره ادبیات فارسی و شهریار ارائه و از برگزیدگان حوزه شهریارشناسی قدردانی خواهد شد.

احمدی ادامه داد: شاعرانی نیز از لرستان در این برنامه حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه دومین نشست ادبی «شهریار غزل» به‌مناسبت پاسداشت شعر پارسی در لرستان برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه به همت معاونت فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن قلم ایران شعبه لرستان برگزار می‌شود.

وی به نشست ادبی «قله‌های شعر و ادب» اشاره کرد و افزود: این برنامه  به صورت مشترک با دانشگاه لرستان و حوزه هنری استان برگزار و استاد دانشگاه با موضوع پاسداشت زبان فارسی به سخنرانی خواهند پرداخت، همچنین به دلیل همزمانی با ایام اربعین، شاعران آیینی لرستان به سرایش اشعار و مراثی خود می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: دیدار با پیشکسوت حوزه شعر و ادب لرستان یکی دیگر از برنامه‌های روز پاسداشت شعر و ادب زبان فارسی در استان است.

احمدی گفت: برگزاری کارگاه‌های شعر و ادب در سایر شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌هایی است که به این مناسبت از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و از کتاب‌های منتشر شده در 6 ماهه اول با موضوع شعر و ادبیات نیز در استان رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها