چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
راه‌یابی 53 مقاله به بخش داوری همایش بین‌المللی شمس و مولانا

فاطمه مدرسی گفت: ۵۳ مقاله به مرحله نهایی داوری هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا راه‌یافته که ۶ مقاله برای ارائه حضوری و ۳۰ مقاله برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات از طرف کمیته داوران انتخاب شدند.

فاطمه مدرسی، دبیر هشتمین همایش علمی شمس و مولانا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: ۵۳ مقاله به مرحله نهایی داوری هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا  راه یافته که از میان آن‌ها ۶ مقاله برای ارائه حضوری و ۳۰ مقاله برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات از طرف کمیته داوران انتخاب شدند.

وی افزود: در این همایش، جمعی از استادان دانشگاه‌های باغچه‌شهر استانبول، سلجوق قونیه، آتاتورک ارزروم و یوزونجی‌ییل وان حضور خواهند داشت. روزهای نهم و دهم مهرماه این همایش علمی به ارائه مجازی مقالات جمع دیگری از استادان داخلی و خارجی اختصاص دارد. 

مدرسی گفت:  علاوه بر نویسندگان، مقالات برگزیده سخنرانان مدعو از دانشگاه‌های تهران، شیراز، تبریز، ارومیه، علامه طباطبایی(ع)، زنجان و سیستان و بلوچستان و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این همایش حضور خواهند یافت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه ادامه داد: مقالات و سخنرانی‌های این دوره از همایش با اولویت شمس‌پژوهی و مقالات شمس انتخاب شده‌اند که این رویه در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد یافت. امید‌واریم با تداوم این رویکرد با همکاری سایر دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی داخل و خارج از کشور محتوای بیشتر و باکیفیت‌تری درباره شمس تبریزی تولید شود.

مدرسی افزود: همایش علمی شمس و مولانا در هفتم و هشتم مهرماه جاری در مقبره شمس تبریزی واقع در شهرستان خوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: باهدف معرفی شمس تبریزی عارف نامی ایران‌زمین و مولانا مرید این عارف و بررسی پیوند معنوی این دو فخر عرصه عرفان و ادب هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران، شمس و مولانا‌پژوهان ایرانی و خارجی هفتم و هشتم مهر همزمان با روز مولانا و شمس در خوی برگزار می‌شود.

به گزارش ایبنا؛ فراخوان هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در ۹ محور اصلی صلح، مدارا و هم‌زیستی مسالمت­‌آمیز از دیدگاه شمس و مولانا، آزادی و آزادگی در دیدگاه شمس و مولانا، تحلیل مقالات شمس از دیدگاه‎‌های گوناگون زبان‌شناختی، ادبی، تاریخی، فرهنگی، جامعه‎‌شناختی و روان‎‌شناختی، منابع عرفانی، فکری و ذوقی شمس تبریزی، جایگاه و پژوهش‌های مرتبط با شمس تبریزی در کشورهای مختلف جهان، روایات گوناگون دیدار شمس و مولانا در متون تاریخی، سفرنامه‏‌ها، تذکره‏‌ها و آثار مکتوب نزدیک به قرن هفتم، شمس و مولانا از نگاه یکدیگر، گرایش‌های تربیتی و روان‌شناختی در نظام فکری و تربیتی شمس و مولانا و نسخه‌پژوهی مقالات شمس ۷ و ۸ مهرماه سال ۱۴۰۱ و پنجمین جشنواره ملی موسیقی اصیل ایرانی با محوریت موسیقی سنتی و نواحی مختلف ۷ تا ۹ آبان‌ماه امسال در شهرستان خوی توسط موسسه تولیت شمس تبریزی، شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها